Rīga 6°C, apmācies, bez nokrišņiem, ZA vējš 4m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis 04:51
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Aglonas novada domei jauns vadītājs – Juris Butēvics
6. augustā tika sasaukta Aglonas novada domes ārkārtas sēde, kurā ievēlēja jaunu novada domes priekšsēdētāju. Ar piecām balsīm “par” un trim balsīm “pret” par Aglonas novada domes priekšsēdētāju ievēlēts Juris Butēvics.
Ķekavas novada pašvaldībā būs piecas nozaru pārvaldes
Izvērtējot pašreizējo situāciju, problēmas un iespējamos risinājumus tam, kā varētu sasniegt izvirzīto mērķi – līdz 2020. gada beigām izveidot uz labas pārvaldības principiem balstītu pašvaldības administrācijas organizāciju –, Ķekavas novada dome nolēmusi veikt strukturālas pārmaiņas un izveidot piecas nozaru pārvaldes: Administratīvo pārvaldi, Attīstības un būvniecības pārvaldi, Izglītības, kultūras un sporta pārvaldi, Īpašumu pārvaldi un Finanšu pārvaldi. Tās balstīsies uz trim vienojošiem principiem – radniecīgiem pakalpojumiem, kopīgiem darba uzdevumiem un racionālu dokumentu aprites un informācijas plūsmas nodrošināšanu. Pārmaiņu rezultātā plānots panākt vienas pieturas aģentūras principu konkrētajā nozarē un nodrošināt to, ka pakalpojumu saņemšana iedzīvotājiem ir saprotama, vienkārša, efektīva un caurredzama.
Jaunizveidotās pārvaldes jeb “jumta organizācijas” nodrošinās atbildību par uzticēto jomu, ieviešot vienotu metodiku un pieeju darba organizācijā, resursu plānošanā, problēmu risināšanā un efektīvu un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu pašvaldības klientiem. Administratīvā pārvalde nodrošinās iekšējos pakalpojumus un izstrādās vienotu un visai organizācijai saistošu politiku darbības atbalsta jomām (piemēram, informācijas tehnoloģiju, personāla vadības jomām utt.).
Ķekavas novada dome ievieš izmaiņas ērtākai klientu apkalpošanai
Ķekavas novada dome aktīvi turpina uzņemto kursu, lai izveidotu uz klientu orientētu pašvaldības darbu, kā arī nodrošinātu vienotu un pārdomātu plānošanu, ieviešot gan modernus informācijas tehnoloģiju (IT) risinājumus pakalpojumu saņemšanā, gan strukturālas izmaiņas pašā organizācijā.
Lai iedzīvotājiem būtu ērtāk saņemt pakalpojumus, pašvaldībā ieviesta elektroniskā rindu vadības sistēma. Apmeklētājiem, kas ierodas pašvaldībā, ir jāpaņem kārtas numurs, iesniedzot vai saņemot dokumentus vai konsultējoties ar pašvaldības speciālistiem klientu apkalpošanas centros un Būvvaldē un saņemot pakalpojumus, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, – piemēram, adrešu piešķiršanu, zemes nomas līgumiem, atsavināšanu un nekustamā īpašuma nodokļa aprēķināšanu. Jaunā sistēma ne tikai padara ērtāku klientu apkalpošanu un samazina laiku, ko apmeklētāji pavada rindās, bet arī ļauj pašvaldībai apkopot statistiku par sniegto pakalpojumu daudzumu, laiku un noslodzi, lai, to analizējot, varētu pilnveidot savu darbu. Nākotnē šo sistēmu plānots veidot kā e-pakalpojumu, nodrošinot apmeklētājiem iespēju iepriekš pieteikties pakalpojumu saņemšanai novada mājaslapā.
Lai saudzētu dabu un varētu plānot laiku, jau šobrīd ikviens novada iedzīvotājs savā viedtālrunī var lejupielādēt mobilo lietotni InOut, kas ļauj attālināti saņemt kārtas numuru un jau iepriekš uzzināt, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks un kādā ātrumā virzās rinda. Izmantojot mobilo lietotni, tālrunī var saņemt informāciju brīdī, kad pienākusi rinda klientiem divus numurus iepriekš, tādējādi ļaujot apmeklētājiem gaidīšanas laiku līdz pakalpojuma saņemšanai izmantot lietderīgi. Mobilā lietotne InOut ir pieejama Android un iPhone viedtālruņiem.
Lai samazinātu garās rindas pie Būvvaldes, apmeklētāju ērtībām pagarināts Būvvaldes pieņemšanas laiks, kā arī klientu apkalpošanas centrā ir pieejams būvvaldes konsultants.
Papildus jau esošajiem saziņas veidiem ar pašvaldību tiek plānots ieviest vienotu četru ciparu tālruni. Apzinot telekomunikāciju uzņēmumu pakalpojumus un iespējas, šobrīd pašvaldības speciālisti definē tehniskās prasības šim pakalpojumam. Šāds vienots tālrunis būs vieglāk iegaumējams, lai sazinātos ar pašvaldību un uzzinātu vajadzīgo informāciju.
Paralēli darbam pie moderno IT risinājumu ieviešanas kvalitatīvā klientu apkalpošanā pašvaldība strādā arī pie pārmaiņām organizācijas struktūrā, lai panāktu vienas pieturas aģentūras principu konkrētajā nozarē.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils ielā 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.01.2018 līdz 20.08.2021