Rīga 10°C, apmācies, bez nokrišņiem, DA vējš 3m/s
Piektdiena, 2024. gada 29. marts 01:53
Vārda dienas: Agija, Aldonis
• Lai ierobežotu Covid–19 izplatību, kopš 16. marta Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija un iestādes klientu apkalpošanu nodrošina attālināti, divu nedēļu laikā elektroniski un telefoniski tā sniegusi vairākus simtus konsultāciju un pakalpojumu. Arī Liepājas pilsētas domes darbs pilnībā pārorganizēts, lai tas varētu notikt videokonferenču režīmā, tādējādi elektroniski pieņemti jau 73 domes lēmumi.
• Liepājas pašvaldības administrācija tikpat lielā apjomā kā pirms ārkārtējās situācijas iedzīvotājus konsultē, pieņem iesniegumus un sniedz pakalpojumus, tikai šobrīd pamatā ar telefona un e–pasta starpniecību.
• Lai nodrošinātu nepārtrauktu domes un pašvaldības administrācijas darbu, vienlaikus ievērojot piesardzību un drošību, vienkopus telpā nepulcējot vairākus cilvēkus, Liepājas pašvaldības administrācijas darbinieki attālināti, ar Zoom un Jitsi programmu palīdzību, noturējuši aptuveni 75 videokonferences.
• Arī citas pašvaldības iestādes pielāgojušās jaunajiem apstākļiem, piemēram, Nekustamo īpašumu pārvalde attālināti noorganizējusi jau četras komisijas sēdes, kurās kopā izskatīti 76 jautājumi. Liela daļa darbu – lēmumu sagatavošana, līgumu slēgšana, izziņu sniegšana utt. – jau iepriekš notika elektroniski, un jaunā kārtība to neskar. Tajā pašā laikā pastkastītē pie Nekustamo īpašumu pārvaldes durvīm ik dienas tiek saņemti aptuveni desmit iesniegumi papīra formā.
• Arī Liepājas pilsētas būvvaldes darbs daudz nav ietekmēts, jo kopš šāgada 1. janvāra visa būvniecības dokumentācijas aprite notiek elektroniski Būvniecības informācijas sistēmā (BIS). Būvvaldē ik dienu sniedz konsultācijas gan telefoniski, gan pa e–pastu.
• Liepājas Sociālais dienests turpina darbu un apkalpo iedzīvotājus neklātienē, aicinot klientus par jebkuriem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo palīdzību, pakalpojumiem un atbalstu ģimenēm sociālā riska situācijās, konsultēties telefoniski vai elektroniski. Katru dienu no liepājniekiem tiek saņemts kopumā ap simts telefona zvanu, uz kuriem Sociālā dienesta darbinieki operatīvi reaģē, cenšoties sniegt atbildes vai piedāvājot labāko problēmas risinājumu. Visvairāk zvanu šobrīd ir par pabalstiem krīzes situācijā.
• Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde operatīvi pielāgojusies un nokoordinējusi attālināto mācību procesu visās skolās. Tāpat Izglītības pārvalde izveidojusi un nokoordinējusi bāzes pirmsskolas izglītības iestāžu darbu un veic ikdienas pirmsskolas apmeklējuma monitoringu. Tiek izvērtēta aukļu dienesta un privāto bērnudārzu darbību pārskatīšana. Daudz laika tiek veltīts komunikācijai ar vecākiem, atbildēm uz jautājumiem elektroniski – par viedierīcēm, mācību organizāciju attālināti, ēdināšanu.
• Nepārtraukti tiek uzturēta aktīva saziņa pašvaldības sociālajos tīklos: tapuši vairāk nekā 50 sociālo tīklu ieraksti. Tāpat ir sagatavots pašvaldības informatīvā izdevuma “Katram liepājniekam” speciālizlaidums par Covid–19.
• Izveidoti informatīvie balss, video un vizuālie paziņojumi sabiedriskajā transportā.
• Pašvaldība apkopojusi ieteikumus, kur internetā var pasūtīt pārtikas produktus un citas sadzīvei nepieciešamās lietas. Izveidots apkopojums, kur liepājnieki attālināti var pasūtīt pārtiku un maltītes no vietējām kafejnīcām.
• Pašvaldība piešķir pabalstus pārtikas iegādei – gan cilvēkiem pēc vajadzības, gan skolēniem. Skolu audzēkņiem paredzēta dāvanu karte 25 eiro vērtībā veikalos.
• Repatriēto atgādāšana: aizsarglīdzekļu nodrošinājums, testu nodrošināšana Liepājas ostā ienākošajiem iedzīvotāju repatriācijas reisiem; Lietuvas un Igaunijas valstspiederīgo konvojēšana līdz Latvijas valsts robežpunktiem; pašvaldības organizēts transports pasažieriem, kuriem nav personīgā transporta, lai nokļūtu līdz 14 dienu pašizolācijas vietai.
• Sabiedriskais transports: pie vadītāja vairs nevar iegādāties biļetes; automātiski pagarinātas mēnešbiļetes; aicinājums senioriem pēc iespējas retāk izmantot sabiedrisko transportu.
• Izveidota krīzes vadības grupa, kas katru dienu plkst. 14 tiekas attālināti un lemj aktuālos jautājumus.
• Lai gādātu par epidemioloģisko drošību pilsētā, 19. martā Liepājas pilsētas domes sēdē lemts šim mērķim no pašvaldības budžeta rezerves fonda līdzekļiem piešķirt 50 000 eiro, lai apmaksātu sejas aizsargmasku iegādi pašvaldības policijas, Sociālā dienesta, Izglītības pārvaldes un Bāriņtiesas darbiniekiem, kā arī senioriem. Tāpat no šā finansējuma plānots segt izmaksas par papildu drošības pasākumiem Liepājas ostā prāmju sagaidīšanai, ar kuriem no Vācijas atgriežas Latvijas valstspiederīgie. 25. martā Liepājas pilsētas domes ārkārtas sēdē tika nolemts papildināt pašvaldības budžeta rezerves fonda līdzekļus par 200 000 eiro. No tiem arī turpmāk segs izmaksas papildu drošības līdzekļiem, piemēram, prāmju sagaidīšanā Liepājas ostā, kur pārbauda pasažieru veselību un viņus transportē uz mājvietām, lai viņi maksimāli izvairītos no kontakta ar citiem sabiedrības locekļiem. Daļa finansējuma atvēlēta sabiedrības informēšanai par situāciju – dažādu informatīvu materiālu izplatīšanai iedzīvotājiem visos pilsētas rajonos.
• Liepājā radīta mobilā lietotne “Giveazy”, kurā ikviens var savā apkārtnē palīdzēt citiem, nododot lietas, ko pats vairs neizmanto, bet kādam tās var būt noderīgas. “Giveazy” izveidota atsevišķa kategorija “Piedāvā palīdzību”, kur ievieto palīdzības piedāvājumu sludinājumus. “Giveazy” projekta vadītājs Ritvars Podziņš norāda, ka lietotne veidota tā, lai tās izmantošana būtu pēc iespējas ērtāka: skatoties sludinājumus, lietotāji var redzēt aptuveno attālumu līdz lietai, iespējams norādīt arī vēlamo lietas saņemšanas laiku un konkrētu vietu, kur to nogādāt vai atstāt. “Giveazy” pieejama “iOS” un “Android” tālruņiem, to var atrast lietotņu veikalos, meklējot pēc nosaukuma, vai mājaslapā www.giveazy.com.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils ielā 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.01.2018 līdz 20.08.2021