Rīga 9°C, skaidrs, bez nokrišņiem, ZR vējš 0m/s
Piektdiena, 2024. gada 26. aprīlis 18:36
Vārda dienas: Alīna, Rūsiņš, Sandris
AS “Latvenergo” Energoefektivitātes centrs dibināts 1997. gadā. Tā mērķis ir veidot sabiedrībā izpratni par energoefektivitāti sadzīvē un ražošanā, kā arī nostiprināt Latvenergo kā Latvijā drošākā, kvalitatīvākā un ērtākā elektroenerģijas tirgotāja tēlu.
Šāds centrs Baltijā ir vienīgais. Tajā ir plaša sadarbības partneru piedāvāto modernāko elektroiekārtu ekspozīcija, darbinieki konsultē, kā drošāk un saprātīgāk tās izmantot uzņēmumos un sadzīvē. EEC šobrīd ir vairāk nekā 60 sadarbības partneru.
Centrs bez maksas konsultē par elektroenerģijas drošu un efektīvu izmantošanu uzņēmējdarbībā un sadzīvē, par sprieguma kvalitātes un elektrodrošības risinājumiem uzņēmumos, jaunu pieslēgumu izveidi un slodzes palielināšanas iespējām, jaunākajām elektroiekārtām un to izvēles kritērijiem.
Apmeklējot AS “Latvenergo” Energoefektivitātes centru (EEC) Jūrmalā, Jomas ielā 4, ikviens var konsultēties par to, kā uzlabot savus elektroenerģijas lietošanas paradumus un līdz ar to – arī savas vai uzņēmuma izmaksas par elektroenerģijas patēriņu. EEC projektu vadītāji ļoti bieži piedalās uzņēmumu, pašvaldību un mācību iestāžu semināros visā Latvijā, kā arī dažādās klientu dienās, lai stāstītu šo pasākumu dalībniekiem par energoefektivitāti.
Energoefektivitātes centrā notiek vidēji viens seminārs mēnesī, to nofilmē un ierakstu ievieto EEC interneta vietnē. Jaunās tehnoloģijas paver jaunas iespējas – mūsu klienti no Daugavpils, Liepājas, Valkas un citām attālām vietām ne vienmēr var atbraukt uz Jūrmalu, bet nu var informāciju iegūt tiešsaistē un komentēt tviterī, kā arī noskatīties ierakstu vēlāk arhīvā. Daudzi klienti ir stāstījuši, ka viņi atbrauc uz EEC semināru, klausās, uzdod jautājumus lektoram, tad atgriežas savā uzņēmumā un noorganizē sanāksmi, lai pastāstītu kolēģiem visu, ko ir uzzinājuši. Līdz ar to klientu skaits, kas zina par EEC pakalpojumiem, ievērojami paplašinās.
Analizējot EEC semināru apmeklētāju struktūru, redzams: vislielāko interesi par tiem ir izrādījuši pašvaldību uzņēmumu apsaimniekotāji – katru sezonu vismaz 32–40% no visu apmeklētāju skaita. 2013. gadā pēc pašvaldību iniciatīvas jau notikuši arī izbraukuma semināri par energoefektivitāti Valmieras un Ikšķiles pašvaldību īpašumu apsaimniekotājiem.
Lai pilnveidotu EEC semināru pienesumu mūsu klientiem, ik reizi aicinām viņus izteikt viedokli par piedāvāto tematu aktualitāti un noderību. Atbildot uz jautājumu, vai seminārā ir gūtas jaunas, noderīgas zināšanas, 87% klausītāju atbildējuši apstiprinoši; semināru temati līdz šim nav bijuši aktuāli tikai 2% dalībnieku.
Vislielāko interesi tematu vērtējumā izpelnījusies alternatīvo energoresursu izmantošana, Latvenergo koncerna jaunumi, zibens un pārsprieguma aizsardzība, reaktīvās jaudas kompensēšana, sprieguma kvalitātes nodrošināšana, cirkulācijas sūkņu energoefektivitāte.
Patlaban plānojam elektronisku aptauju brīvā elektroenerģijas tirgus klientiem, tāpat kā 2012. gada vasarā, kur visi varēs norādīt savu uzņēmumu interesējošos tematus 2013. gada otrā pusgada semināru plānošanai.
Saistībā ar mazo un vidējo uzņēmumu iziešanu brīvajā elektroenerģijas tirgū EEC koncentrējas šo uzņēmumu vadošo darbinieku un tehnisko speciālistu konsultēšanai, kļūstot par “elektroenerģijas Google” jeb vietu, kur uzdot jautājumus par visu, kas saistīts ar elektroenerģiju. EEC aktivitātes veicina klientu izpratni par tirgus iespējām un izaicinājumiem, kā arī māca gudri un pārdomāti ekonomēt. Pašlaik, piemēram, EEC ir detalizēti izpētīts jaunais Eiropas Savienības energomarķējums elektroprecēm. Tas pircējiem jāpārzina, iegādājoties šīs preces.
Uzņēmumi var pieteikties mūsu piedāvātajiem semināriem, kā arī lūgt sagatavot individuālu semināru tieši viņu pārstāvjiem par viņus interesējošām tēmām. Arī individuāli plānotā seminārā uzaicinām speciālistus – gan projektētājus, gan dažādu firmu pārstāvjus, RTU un LLU profesorus, kas profesionāli izstāsta visu par konkrēto tematu.
Šogad EEC ir jauna prakse: semināra sākumā klienti no visas Latvijas savstarpēji iepazīstas un apskata pastāvīgo ekspozīciju, tad semināra laikā drošāk uzdod jautājumus, un pēc tam vēl stundas divas notiek intensīvs dialogs, veicot papildu skaidrojumus. Savā ziņā šīs tikšanās EEC pamazām pārtop par klientu klubiņu, kur var sastapt un uzrunāt gan savu AS “Latvenergo” klientu attiecību vadītāju, gan arī savstarpēji aprunāties un padalīties pieredzē par problēmu risinājumiem.
Semināri ir izglītojoši un piedāvā arī inovatīvus risinājumus, piemēram, 19. jūnijā notika seminārs par elektriskā transporta ieviešanu un uzlādes infrastruktūras izveides iespējām Latvijā. Klienti tika informēti par paredzamo valsts atbalstu šiem pasākumiem un par elektrisko transporta līdzekļu tehniskajām iespējām, noslēgumā interesenti varēja paši pabraukāt ar elektriskajiem velosipēdiem, skrejriteņiem un gravitomobiļiem.
Plašāka informācija par šā gada nākamajiem EEC semināriem – vai nu klātienē Jūrmalā, Jomas ielā 4, vai arī centra interneta vietnē www.eec.latvenergo.lv – skatieties un piesakiet arī sev interesējošus tematus, vai nu tā būtu namu siltināšana vai efektīvs apgaismojums, vai elektrotransports, vai cits jūsu darbībai vai ērtībai būtisks jautājums!
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils iela 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 03.01.2011 līdz 17.08.2017