Rīga 7°C, apmācies, bez nokrišņiem, DR vējš 3m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis 22:09
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
• Šogad ministrijas prioritāte būs sistemātiski un mērķtiecīgi autoceļu sakārtošanas un ceļu būvniecības kvalitātes stiprināšanas pasākumi. Tā, piemēram, darbu uzsāks Autoceļu kompetences centrs, kura pārraudzībā notiks visi ar ceļu projektēšanu un būvniecību saistītie posmi, tādējādi veicinot ceļu būvniecības kvalitāti.
• Šogad prioritāte būs arī satiksmes drošības veicināšana un ceļu satiksmes dalībnieku izglītošana par drošu un atbildīgu uzvedību satiksmē.
Ieviests vadīšanas eksāmens mopēdu vadītājiem un noteikts vecums, kad persona var kārtot tiesību iegūšanai noteiktos eksāmenus – to nosaka grozījumi Ministru kabineta noteikumos “Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība”. (Vairāk: http://ej.uz/47r5.)
Lai uzlabotu satiksmes drošību un pilnveidotu pārkāpumu uzskaites punktu sistēmu, īpaši saistībā ar agresīviem braucējiem, kā arī lai vienkāršotu punktu reģistrēšanas un dzēšanas kārtību, 14. janvārī Ministru kabinets apstiprināja pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumu grozījumus. Noteikumos paredzēts jauns veids, lai uzlabotu agresīvo autovadītāju braukšanu – braukšanas uzvedības korekcijas grupu nodarbības. Noteikumos iekļauta arī jauna norma, kas paredz iespēju brīvprātīgi apmeklēt ceļu satiksmes un drošas transportlīdzekļu vadīšanas kursus. Vēl noteikumu grozījumos ir paredzēti punkti par pārkāpumiem, par kuriem līdz šim tie netika piešķirti – par braukšanu ar transportlīdzekli, kura stikli pārklāti ar pārklājumu, kas neatbilst normatīvo aktu prasībām; par transportlīdzekļa izmantošanu satiksmē, kuram nav veikta OCTA.
• Šogad tiks centralizēta sabiedriskā transporta pakalpojumu pārzināšanas un organizēšanas funkcija, nododot to jaunajai Sabiedriskā transporta padomei, kuras uzdevums būs izveidot vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu.
Paredzēts arī, ka turpmāk pašvaldībām no sava budžeta vairs nebūs jāsedz zaudējumi par pārvadājumu apjoma daļu, kas pārsniedz valsts budžetā paredzēto līdzekļu ietvarus – tos segs no valsts budžeta līdzekļiem. Izmaiņas paredz Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums (http://ej.uz/6h11) un Ministru kabineta noteikumi “Sabiedriskās transporta padomes nolikums” un “Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā” (http://ej.uz/7sz2).
• Par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu maksas norēķinu kārtību līdz 2015. gada 31. decembrim neattiecinās uz dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem, kas tiek sniegti uz valsts vai pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, ja pārvadātājs, publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un valsts vai pašvaldība noslēdz vienošanos par tādiem norēķinu nosacījumiem – to paredz izmaiņas Dzelzceļa likumā (vairāk: http://ej.uz/u96g).
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils iela 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 03.01.2011 līdz 17.08.2017