Rīga 12°C, skaidrs, bez nokrišņiem, D vējš 4m/s
Piektdiena, 2024. gada 26. aprīlis 10:14
Vārda dienas: Alīna, Rūsiņš, Sandris
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis mazumtirgotājam Rimi Latvia 20 000 eiro sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu uzlīmju kampaņā, kurā patērētāji mudināti krāt uzlīmes dažādu zīmola Bosch preču iegādei ar atlaidi.
Akciju, kurā patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tiek piedāvāts iegādāties dažādas zīmola Bosch preces ar atlaidi līdz 62%, Rimi Latvia īstenoja no šā gada 16. janvāra līdz 15. maijam. PTAC rīcībā esošā informācija gan liecina, ka piedāvājumā ietverto zīmola Bosch preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.
Arī Neatkarīgā vairākkārt rakstījusi par mazumtirgotāju uzlīmju kampaņām, kurās lojāliem klientiem tiek piedāvātas lietas it kā ar lielu atlaidi, lai gan tajā pašā laikā identiskas vai ļoti līdzīgas preces citos veikalos bez uzlīmēm ir nopērkamas par aptuveni tādu pašu vai atsevišķos gadījumos pat zemāku cenu.
PTAC uzskata, ka Rimi Latvia, reklamējot šo akciju, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo kompānijas reklāma maldināja par piedāvājuma izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis. Piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām Rimi veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. PTAC uzsvēra, ka tādējādi Rimi Latvia rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus – veikalus, sociālos tīklus, tīmekļvietnes, norāda uz to, ka mazumtirgotāja komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad pārkāpums ir būtisks, jo Rimi Latvia īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam. Savukārt Rimi Latvia skaidro, ka pētītajos interneta veikalos Bosch produktu modeļi precīzi nesakrita ar Rimi Latvia piedāvātajiem.
Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte Neatkarīgajai uzsver, ka Rimi nepiekrīt PTAC interpretācijai par Bosch uzlīmju kampaņu. «Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju – Bosch. Šī kampaņa sadarbībā ar Bosch ir tikusi realizēta daudzās valstīs, to vidū, piemēram, tādos pazīstamos tīklos kā REWE un EDEKA Vācijā. Pēc tādiem pašiem principiem tā tika īstenota arī Latvijā. Tuvākajā laikā vērsīsimies tiesā, lai apstrīdētu šo PTAC lēmumu,» atklāj K. Ciemīte.
Neatkarīgā pārliecinājās, ka tiešām līdzīga akcija notiek arī Vācijas veikalu tīklā EDEKA. Tikai atšķirībā no Vācijas patērētājiem, Latvijas pircējiem ir jāsakrāj vairāk uzlīmju, lai varētu iegādāties kādu no Bosch instrumentiem ar veikala norādīto atlaidi. Piemēram, Bosch akumulatora urbjmašīna - skrūvgriezis Rimi veikalos ar 30 uzlīmēm maksā 59,99 eiro, kas esot 45 procentu atlaide, savukārt EDEKA veikalos pietiek ar 25 uzlīmēm, lai iegādātos šo instrumentu par tādu pašu cenu, savukārt norādītā atlaide ir pieticīgāka – 40 procenti. Tas nozīmē, ka Rimi pircējiem šajā veikalu tīklā ir jāiztērē vismaz 150 eiro, patērētājiem Vācijā EDEKAS veikalos – vismaz 125 eiro, lai varētu iegādāties kādu no šīs akcijas produktiem, jo vienas uzlīmes cena gan Rimi, gan EDEKA veikalos ir iztērēti pieci eiro.
Laikraksta redakcija atrodas Rīgā, Mālu ielā 30, LV-1058
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 26.07.1997