Diskusijā Saeima cilvēkiem ar invaliditāti, ko organizēja Saeimas Sociālo un darba lietu komisija un organizācija Sustento, vecāki, kuri audzina bērnus ar fiziska vai garīga rakstura traucējumiem, atkārtoti un vēlreiz uzsvēra, ka Latvijā nav atbalstošas sistēmas ģimenēm, realitātē nedarbojas iekļaujošās izglītības princips un vide nav pieejama.
Anete Bendika, kura kopā ar vīru audzina bērnu ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, diskusijā Saeimā norādīja uz virkni problēmu, ar ko saskaras ģimenes, kurās aug bērni ar dažāda veida traucējumiem. No ģimenes stāstītā – problēmas skar praktiski visas dzīves jomas, un nereti atrisinājums vai atbalstoša vide bērniem ar traucējumiem ir tikai tad, ja iestādes vai institūcijas pārstāvis personīgi ir ieinteresēts situācijas atrisinājumā. «Tomēr tā nevajadzētu būt, jo mūsu bērniem ir tādas pašas tiesības kā citiem bērniem, un attieksmei vajadzētu būt visur atbalstošai, neatkarīgi no vienas personas labvēlības,» sacīja A. Bendika. Pašreizējais iekļaujošās izglītības modelis nefunkcionē pietiekami labi, jo valsts nodrošinātais atbalsts vecākiem ir nepietiekams un bērni ar invaliditāti joprojām netiek pilnībā integrēti izglītības sistēmā un sabiedrībā. Arī trīs bērnu māmiņa Inga Skuja, kura ģimenē pieņēmusi zēnu no sociālās aprūpes centra, minēja daudzus piemērus, apliecinot, kā valstī postulētais iekļaujošās izglītības princips nestrādā, jo traucē dažādi institucionāli šķēršļi. «Mūsu dēlam ļoti patīk skolā, un klasesbiedri viņu pieņem un par viņu rūpējas, bet skolas vide nav pieejama. Dēls mums ir jānes pa trepēm uz klasi,» stāstīja Inga. Šodien visā pasaulē atzīmē Starptautisko dienu cilvēkiem ar invaliditāti.