Rīga 7°C, apmācies, bez nokrišņiem, DR vējš 3m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis 19:27
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Mēdz teikt, ka lielas lietas top no sīkumiem. Pavirši uzmetot aci ziņai, ka Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) konkursā par apraides tiesību piešķiršanu komerciāla elektroniskā plašsaziņas līdzekļa darbībai vietējās radio programmas veidošanai Jēkabpilī par uzvarētāju noteikta AS “Radio SWH” ar programmu “Radio SWH Gold”, tā šķiet gluži ikdienišķa. Gaužām reti šādu faktu pieminējumu papildina stāstījums par konkursa pārējo dalībnieku piedāvājumu. NEPLP loceklis Dainis Mjartāns vēl pavisam nesen uzsvēra nepieciešamību reģionos veicināt nepastarpinātu informācijas iegūšanu par aktuālajām sabiedriski politiskajām un ekonomiskajām norisēm reģionā un valstī. Tieši uz to arī tika mērķēts SIA „Business radio” piedāvājums – „1.Biznesa Radio Jēkabpilī” – dinamiski raidījumi par dažādiem ekonomikas jaunumiem un sekmīgi realizētiem projektiem Latvijā un pasaulē, pašu autoru veidoti raidījumi, vismaz 5% nedēļas raidlaika veltot ziņām. Jau konkursa laikā radio žurnālisti iepazinās ar tematiem, kas visvairāk nodarbina Jēkabpils novada ļaudis, un, summējot apzināto, 1.Biznesa Radio ēterā izskanēja izvērsta saruna ar Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētāju Leonīdu Salceviču. Neapšaubot kolēģu profesionālās zināšanas mūzikā, jāatzīst, ka SIA „Business radio” piedāvājums ir atšķīries no apraides konkursa uzvarētājas programmas „Radio SWH Gold", kura atskaņo 80. un 90.gadu mūziku – "Soft Pop", "Lounge" un "Contemporary Easy Listening". Mēs esam vēlējušies būt darbīguma rosinātājs, draugs, padomdevējs un izziņas avots zinātkāram, praktiskam, patriotiskam klausītājam, kuram radio kalpo ne vien kā ikdienas darbu muzikāls fons, bet palīdz gan izdzīvot, gan gūt panākumus konkurences spriedzes piesātinātajā vidē. Jēkabpils pusē, kur pārsvarā dzirdamas izklaides un mūzikas raidstacijas, tas būtu noderīgi.Apstākļos, kad uz apraides tiesību piešķiršanu komerciāla elektroniskā plašsaziņas līdzekļa darbībai vietējās radio programmas veidošanai Jēkabpilī kandidēja dažāda satura, bet līdzīgi programmas formāti, bija nepieciešami stingri kritēriji, kas atbilstu nacionāli stratēģiskajām interesēm un atspoguļotu valsts un sabiedrības prioritātes. Ar ko gan uzvarētāja solītā informatīvā programma ar „golden oldies” (un ziņām ne mazāk kā 4% nedēļas raidlaika) ir nepieciešamāka nekā Andra Ungura pieteiktā informatīvā programma ar iecerētām reportāžām no aktuālu notikumu vietām Jēkabpilī un Latvijā, kā arī vietējām ziņām nedēļas raidlaika 7% apjomā? Redzot nepilnības, kas radījušas rūgtumu ne vien SIA „Business radio”, bet arī citiem konkursa dalībniekiem, kuru piedāvātās programmas ir radošas un saturīgas, SIA „Business radio” vērsusies Administratīvajā tiesā, uzskatot par nepieciešamu atcelt notikušo NEPLP konkursu. Lai NEPLP izvērtē neapstrīdami precīzus kritērijus turpmākiem konkursiem. Neizpaliek gan apziņa, ka ar šādu tiesvedību tiek radīta iespēja izsaukt uguni uz sevi. Taču cita alternatīva nozīmē pakļaušanos subjektīvam lēmumam, no kura ieguvēji nav radioklausītāji.