Rīga 3°C, skaidrs, bez nokrišņiem, Z vējš 3m/s
Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis 07:41
Vārda dienas: Fanija, Vēsma
Straujais jaunu un lietotu velosipēdu pieprasījuma pieaugums radījis galvassāpēs to detaļu ražotājiem un tirgotājiem visā pasaulē – detaļu piegādes kavējas un, lai tiktu pie velosipēda, var nākties gaidīt vairākus mēnešus. Velosipēdu un to detaļu trūkums bija vērojams jau pagājušajā gadā, kad pandēmijas ietekmē daļa iedzīvotāju sabiedriskā transporta vietā priekšroku deva divriteņiem. Tāpat, ņemot vērā, ka sporta klubi ir slēgti, cilvēki meklēja jaunas iespējas, kā veselīgi pavadīt laiku vai vienkārši izklaidēties laikā, kad izklaides vietas nevar apmeklēt un uz ārvalstīm nevar doties. Pārmērīga paļaušanās Patlaban, kaut arī pandēmija sāk nedaudz atslābt, pieprasījums turpina augt, taču līdz ar ievērojamo pieprasījuma pieaugumu ražotāji nespēj tik strauji audzēt jaudas, kā dēļ jaunu velosipēdu ražotāji, divriteņu un to detaļu tirgotāji un lietotu velosipēdu remontētāji laikā nesaņem visas nepieciešamās detaļas. Kā liecina dažādu ražotāju un tirgotāju sniegtā informācija, būtiski kavējumi vērojami tādu ražotāju detaļām kā Japānas "Shimano", Taivānas "Giant", "Merida" un citiem, kuri plaši zināmi un pieprasīti arī Latvijā. Ārvalstu medijos ne viens vien eksperts izteicies, ka lielā mērā šādu situāciju radījusi pārmērīga paļaušanās uz vienu ražotāju, piemēram, "Financial Times" aplēses liecina, ka "Shimano" pieder aptuveni 65% liela augstas klases pārnesumu un bremžu tirgus daļa. Arī Latvijai šī velosipēdu "krīze" nav pagājusi secen, un tirgus dalībnieki atzīst, ka šāda situācija vēl līdz šim nav piedzīvota.
Portāla redakcija atrodas: Dēļu ielā 4-8, C ieeja, 3. stāvs, Rīga, LV-1004
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 06.04.2021 līdz 26.08.2023