Rīga 7°C, apmācies, bez nokrišņiem, R vējš 3m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis 11:32
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Lai izkoptu muzikālo talantu, tas ir jāatklāj un jāatraisa. Un ierastais ceļa sākums tajā ir mūzikas skolas, kas mūsdienās pārdēvētas par profesionālās ievirzes izglītības iestādēm. Lai nonāktu līdz noslīpētam izpildījumam, ir jāiegulda daudz monotona darba, tehnisko prasmju, daudzkārt jāatkārto skaņdarbi, jāapgūst mūzikas teorija, jāstrādā ar emocijām, personību. Kā paaudze, kura ievērojami mazāk lasa biezas grāmatas, daudz klausās elektroniskās skaņas un kam ir pieejami vieglāki ceļi, kā iepazīt mūziku, tomēr apgūst to mūzikas skolās? Vai tās mainās līdz ar bērniem? Gandrīz visi operas solisti, profesionālo orķestru un koru dalībnieki, mūzikas skolotāji savulaik ir mācījušies mūzikas skolā. "No kurienes gan varētu rasties labi izkoptie talanti, ja viņi nebūtu bijuši mērķtiecīgu un profesionālu skolotāju rokās – vesela sistēma ir strādājusi," novērtē Jāzepa Mediņa Latvijas Mūzikas akadēmijas (turpmāk – Mūzikas akadēmija)rektors Guntars Prānis, uzteicot arī plašo Latvijas mūzikas skolu tīklu un demokrātiskumu: "Vecākiem nav jābūt ļoti situētiem, lai sniegtu iespēju mācīties mūzikas skolā. Tā nebūt nav visās Eiropas valstīs, piemēram, Anglijā tas prasīs ievērojami lielāku vecāku ieguldījumu. Mūzikas skolu sistēma ir brīnišķīgs mantojums! Vienlaikus – bērni ļoti mainās un ir jāmainās mūzikas skolu pasniedzējiem. Pirms 20 gadiem bērns nesāka dienu, atverot telefonu. Vai mūsdienās daudzi bērni lasa biezas grāmatas? Kā tas ietekmē mūzikas apgūšanu? Lielais skolotāju uzdevums ir aizraut bērnu – likt viņam pašam darīt," viņš atklāj atslēgu.
Portāla redakcija atrodas: Dēļu ielā 4-8, C ieeja, 3. stāvs, Rīga, LV-1004
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 06.04.2021 līdz 26.08.2023