Rīga 13°C, nedaudz mākoņains, bez nokrišņiem, DA vējš 2m/s
Sestdiena, 2024. gada 27. aprīlis 18:49
Vārda dienas: Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle
Skolā tiek iemācīta teorija, bet tas, kā strādāt ar bērniem, jāapgūst praksē. Pašiem. Turklāt arī darba lapas, darba burtnīcas bērnudārzā ir pagātne. Pedagogiem jāstrādā, izmantojot kompetenču pieeju, arī tad, ja pašiem ne līdz galam ir skaidrs, kā un ko darīt. “Tu nevari viņam tikai dot darba lapas, tev ar viņu arī jādarbojas, lai praktiski var redzēt, nevis tikai teorētiski,” saka pirmsskolas skolotāja Laura (aptuveni 25 gadi). Tomēr viņa pati šo profesiju apguva drīzāk “kā pagātnē”, proti, studijas bija pārsvarā teorētiskas, praktiskās iemaņas viņa lielākoties guva darbā. Ar kādām grūtībām darbā saskaras jaunie bērnudārzu pedagogi, cik labi viņi ir sagatavoti, proti, vai mācības skolā sniedz visas nepieciešamās zināšanas un prasmes skolotājam, lai bērnu apmācītu “pilnīgi no nulles”? Ja skolu mācību programmā ir robi, vai tos “salāpa” mācību prakse un mentori darba vidē? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes meklēja portāls “Delfi”. Šis raksts ir daļa no rakstu sērijas "Dārziņa kompetence". Divus gadus Latvijas bērnudārzos mācības notiek, izmantojot kompetenču pieeju. Vai tā ir nesusi rezultātus un bērni mācās labāk? Vai pedagogiem un vecākiem ir skaidrība par reformu jēgu un būtību? Un vai reforma vispār kaut ko mainījusi? Tie ir tikai daži no jautājumiem, ko skaidrojam šajā un citos sērijas rakstos.
Portāla redakcija atrodas: Dēļu ielā 4-8, C ieeja, 3. stāvs, Rīga, LV-1004
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 06.04.2021 līdz 26.08.2023