Pēdējo mēnešu laikā uzmanības centrā ir Lielbritānija, kurai trūkst kravas šoferu, kas, kā saka tirgotāji, apdraud ne tikai degvielas pieejamību valstī, bet arī Ziemassvētku dāvanu piegādes. Tomēr arī Eiropā un citviet pasaulē problēma lēnām samilst. Kā vasarā uzskatāmi demonstrēja Lielbritānija, sauszemes kravu pārvadājumu joma jau ilgstoši cīnās ar problēmām, ko pandēmijas periods tikai saasināja, proti, darbaspēks šajā nozarē noveco un jaunieši nelabprāt izvēlas grūto un bieži vien vientulīgo darbu. Tādējādi jau gadiem šoferu skaits ir pakāpeniski samazinājies. Ekspertu prognozes un dati liecina, ka arī citās ekonomiski jaudīgākajās ES valstīs drīzumā ķibele varētu pieaugt. Tas nozīmē, ka paildzinātos preču piegāžu laiki, kas savukārt kavētu rūpniecību un cita veida uzņēmējdarbību, tādējādi gan radot neērtības patērētājiem, piemēram, radot šķietamu degvielas deficītu, gan valstīm kopumā palēninot ekonomikas izaugsmi. Latvijā, kā atzīst uzņēmēji, situācija nav viegla jau ilgāku laiku, jo gados jaunie nevēloties darīt šo darbu, taču kopumā krīze vēl nedraud un autovadītāju nepietiekamo skaitu var kompensēt, piesaistot šoferus no valstīm ārpus ES, kā arī veidojot apmācību centrus jaunajiem šoferiem.