Rīga 6°C, skaidrs, bez nokrišņiem, ZR vējš 3m/s
Sestdiena, 2024. gada 11. maijs 02:45
Vārda dienas: Karmena, Manfreds, Milda
Svarīgākos auto vadības procesus nu jau ir pārņēmusi elektronika, taču, lai tā darbotos, ir nepieciešami dažādi sensori. Tieši pateicoties tiem, pat ekonomiskās klases elektroniskie vadības bloki reģistrē visdažādākos dzinēja parametrus. Taču sportiskajos automobiļos šai ziņā ir kāda atšķirība – tajos šī informācija vadītājam tiek parādīta skaitļos. Standarta auto modeļos riepu spiediena izmaiņas tiek noteiktas, apstrādājot no ABS sensoriem saņemtos datus un attiecīgi reģistrējot rotācijas ātruma atšķirības (riepai zaudējot gaisa spiedienu, samazinās riteņa diametrs un palielinās rotācijas ātrums). Dzesēšanas šķidruma vai eļļas spiediena sensori brīdinājums panelī iedegsies tikai tad, kad uzraudzītais parametrs pārsniegs noteiktu vērtību, tāpēc vadītājs tiks informēts tikai par pašu faktu. Šāda sistēma pilda savu funkciju, bet nav precīza. Ražotāji, kas īpašu uzmanību pievērš autovadītāja izjūtām trasē, piedāvā vēl interesantākus risinājumus. Piemēram, "Hyundai i30 N" modelī tiek rādīta akseleratora pedāļa pozīcija un spiediens bremžu sistēmā, savukārt "Renault Megane RS" var redzēt visu četru riteņu pagrieziena leņķus. "Pašlaik "Porsche", BMW un citi sportisko auto ražotāji izmanto sensorus, kas sniedz vairāk datu. Dažos gadījumos tie pat rāda riepas temperatūru," norāda autošosejas sacīkšu braucējs Vīts Bilinsks.
Portāla redakcija atrodas: Dēļu ielā 4-8, C ieeja, 3. stāvs, Rīga, LV-1004
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 06.04.2021 līdz 26.08.2023