Rīga 9°C, skaidrs, bez nokrišņiem, Z vējš 1m/s
Otrdiena, 2024. gada 14. maijs 02:56
Vārda dienas: Aivita, Elfa, Elvita, Krišjānis
Ilgu laiku valdīja stereotips, ka mazie auto gan maksā mazāk, toties ir sliktāki citos aspektos – proti, tiem ir trūcīgs aprīkojums, vājš dzinējs, un, ja tajos iespiež visu ģimenes izbraucienam nepieciešamo, mašīna atgādina vilcienu Indijā. Tomēr laiki mainās, un cilvēku vēlmes ir pilnībā transformējušas pilsētas auto. Straujā tehnoloģiju attīstība un sīvā ražotāju konkurence ir radījusi jaunas modes tendences, tāpēc pat nelieli hečbeki un apvidnieki no konveijera nobrauc, aprīkoti ar modernākajām komforta un drošības sistēmām. To interjerā parādās arvien vairāk kvalitatīvu materiālu, izzūd cietās plastmasas virsmas, un funkcijas, kas iepriekš bija redzētas tikai luksusa segmentā, tiek ieviestas vidējā klasē – ja ne bāzes, tad vismaz papildaprīkojuma sarakstā. Vinnē tas, kas uzķer sabiedrības vēlmes Šādu uzlabojumu tendenci noteikuši vairāki faktori – sākot ar sīvo konkurenci un beidzot ar faktu, ka tehnoloģiju laikmetā cilvēki ir pieraduši pie lielāka komforta un nespēj iedomāties, ka varētu iegādāties auto bez šādiem labumiem. Taču svarīgākais tajā ir fakts, ka galu galā lielākie ieguvēji ir tieši jaunie īpašnieki. "Konkurence globālā līmenī ir tikai pieaugusi. Tagad par Eiropas pircējiem sacenšas ne tikai Vācijas, Francijas un Itālijas ražotāji, kā tas bija pagājušajā gadsimtā. Stabili šeit savas pozīcijas ir nostiprinājuši arī japāņi. Tāpat Dienvidkorejas kompānijas, kas pirms desmit gadiem veica izrāvienu, ievieš jaunus standartus un pārējiem tirgus dalībniekiem liek sakopot gan prātus, gan spēkus," stāsta "Kursors.lv" auto eksperts Māris Gaugers. To pierāda arī statistika. Saskaņā ar Eiropas Autoražotāju asociācijas datiem Korejas uzņēmums "Kia" 2022. gadā pārdošanas apjomu palielināja par 7,9% un Vecajā kontinentā pārdeva vairāk nekā pusmiljonu mašīnu. Šādus rezultātus kompānija sasniedza laikā, kad viss tirgus saruka par 4,1 procentu. Sīvā konkurences cīņā "Kia" ieņem rekordlielu tirgus daļu – 4,8 procentus – un liek trūkties tādiem sen pazīstamiem Eiropas ražotājiem kā "Ford", "Opel" un "Škoda". "Korejiešu stabilo izaugsmi nosaka vēlme pārspēt vāciešus un prasme izdabāt eiropiešu gaumei. Lai to panāktu, gandrīz pirms diviem gadu desmitiem "Kia" izveidoja savu bāzi Frankfurtē un piesaistīja daudzus speciālistus no Eiropas. Šis
Portāla redakcija atrodas: Dēļu ielā 4-8, C ieeja, 3. stāvs, Rīga, LV-1004
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 06.04.2021 līdz 26.08.2023