Rīga 24°C, skaidrs, bez nokrišņiem, Z vējš 3m/s
Sestdiena, 2024. gada 18. maijs 13:12
Vārda dienas: Ēriks, Inese, Inesis
Vērienīgais plāns, kura mērķis bija piešķirt aptuveni 800 000 Peru skolēniem datorus (valstij tas izmaksāja 200 miljonus dolāru), faktiski ir izgāzies, raksta interneta ziņu vietne Eschoolnews.com.
Lielākā daļa datoru līdz skolām gan ir nonākuši, taču daudzviet nedz skolēni, nedz skolotāji nesaprot, ko ar tiem iesākt. Lielākajā daļā Peru teritorijas joprojām nav interneta pieslēguma, turklāt vietām skolās, kurām piegādāti datori, nav pat elektrības.Taču lielākā problēma ir vēl cita. "Šķiet, ka bija liela kļūda, sākt apgādāt skolas ar datoriem, nesagatavojot pirms tam skolotājus," atzīst Peru izglītības ministrijas ierēdnis Sandro Markone (Sandro Marcone), kurš šogad uzņēmies atbildību par OLPC (One Laptop Per Child) programmas realizēšanu. Teorētiski visiem skolotājiem gan bija jāiziet 40 stundu ilgi apmācības kursi, taču no tiem lielas jēgas nav bijis. Tas nav nekas pārsteidzošs, jo 2007. gadā veiktā atestācija, kurā piedalījās 180 000 Peru skolotāji, apliecināja, ka 90% no viņiem ir ļoti sliktas zināšanas matemātikā un vairāk nekā 95% nesaprot, kā darbojas dators un ko ar tā palīdzību iespējams paveikt.Programmas ietvaros Peru valdība nolēma vispirms ar datoriem apgādāt lauku reģionu skolas, cerot, ka šādā veidā izdosies mazināt atšķirības starp izglītības kvalitāti pilsētās un laukos. Arī tā izrādījusies kļūda, spiests atzīt S. Markone. Tagad noskaidrojies, ka tikai aptuveni 1% skolu, kurām jau piegādāti datori, ir pieeja internetam. Lauku reģionos radušās arī citas problēmas. Daudzviet skolēnu vecāki iedomājušies, ka datori tagad ir viņu īpašums, un mēģinājuši tos pārdot. Citi vecāki savukārt aizlieguši saviem bērniem datorus nest mājās, uztraucoties, ka tie pievilinās zagļus. Bet aptuveni 40% skolu paziņojušas, ka datoriem jāglabājas skolu telpās. Programmas ieviesēji aizmirsuši arī par tādu lietu kā programmatūras un vīrusu datu bāzu atjaunošanu. "Daudzos datoros ieviesušies vīrusi, skolotāji nav sapratuši, kā ar tiem tikt galā, un ierīces tagad jau mēnešiem ilgi mētājas skapjos vai noliktavās," raksta Eschoolnews.com.Starpameriku Attīstības bankas speciālistu veiktais pētījums, kura laikā analizēta situācija 319 Peru lauku skolās, kas saņēmušas datorus, nav glaimojošs OLPC ieviesējiem. "Mums izdevās atrast ļoti maz pierādījumu tās efektivitātei. Pētījums absolūti apgāž pieņēmumu, ka pietiek skolēniem piešķirt jaunākās tehnoloģijas un tas nekavējoties sekmēs pozitīvas izmaiņas, uzlabojot izglītības kvalitāti," sarunā ar AP saka viens no bankas ekspertiem un pētījuma līdzautors Eiženio Severins (Eugenio Severin). Viņš uzsvēris, ka nav uzlabojušās nedz skolēnu matemātikas, nedz valodu zināšanas, datorizācija nav palielinājusi laiku, ko skolēni veltītu mājasdarbu pildīšanai. Vienīgais pozitīvais rezultāts - uzlabojusies skolēnu abstraktā domāšana un informācijas apstrādes ātrums.
Portāla redakcija atrodas Rīgā, Maskavas ielā 459
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.09.2011