Rīga 6°C, skaidrs, bez nokrišņiem, ZR vējš 2m/s
Svētdiena, 2024. gada 12. maijs 04:50
Vārda dienas: Ina, Ināra, Inārs, Valija
Francijā uzliesmojusi diskusija par to, vai bērniem līdz divu gadu vecumam būtu jāļauj darboties ar iPad ierīcēm, raksta interneta ziņu vietne The Local.
Daļa vecāku apgalvo, ka iPad atrodamās aplikācijas ir noderīgas bērnu attīstībai, citi brīdina, ka iPad (gluži kā savulaik televizors) aizstāj bērniem aukli un jaunā paaudze kļūst vēl atrautāka no reālās dzīves.Tipiski pirmās grupas pārstāvji ir Mersjē (Mercier) ģimene, kuras atvase, 22 mēnešus vecais Žoržs (George), jau var sevi uzskatīt par pieredzējušu iPad lietotāju. Dabūjis rokās kāroto mantiņu, viņš nekļūdīgi sameklē aplikāciju Moo Box, līksmi klikšķina uz dzīvnieku attēliem un klausās viņu izdotās skaņas. Viņa māte Aurēlija (Aurelie) saka, ka iPad aplikācijas paplašina dēla pasauli - piemēram, Žoržs jau mācās spēlēt virtuālās klavieres. "Tas ir logs uz tūkstošiem lietu, kuru mums nav mājās, bet kuras ir satilpinātas šajā mazajā ierīcē," sarunā ar ziņu aģentūru AFP sacījusi A. Mersjē.Arī televīzijas kanāla CNN tehnoloģiju eksperte Keitija Lainendola (Katie Linendoll) ir sajūsmināta par iPad sniegtajām iespējām. Kad šai ņujorkietei jāpieskata sava krustmeita, viņa jau iemanījusies bērnu nomierināt ar iPad - meitenīte ar prieku izmanto tādas aplikācijas kā Crazy Piano! un Crayola Color Studio HD, kas ir virtuāla krāsojamā grāmata, un dzīvnieki, kuri izkrāsoti pareizās krāsās, sāk kustēties.Tomēr netrūkst arī vecāku, kuri pauž bažas par bērnu attīstību, jo konstatējuši, ka viņi neizprot atšķirību starp reālo un virtuālo vidi. Bostoniete Sāra Rotmena-Epsa (Sarah Rotman Epps) atzinusi, ka arī viņas divus gadus vecais dēls savulaik aktīvi lietojis iPad, taču tagad viņam šie prieki ir liegti. Tas noticis pēc tam, kad bērns, kuram ļoti patīk zīmēt uz kartona lapām ar krītiņiem, kļuvis neapmierināts, konstatējot, ka šie zīmējumi nekustas. "Es esmu pārliecināta, ka tā ir video un animācijas kultūras ietekme," saka S. Rotmena-Epsa.Viņai pilnīgi piekrīt franču bērnu psihiatrs Seržs Tiserons (Serge Tisseron), kurš norāda, ka iPad un citu tehnoloģisku ierīču regulāra lietošana traucē bērniem pareizi izjust trīsdimensiju telpu, kas ir ļoti svarīgs attīstības posms. S. Tiserons atzīst, ka ierīces trenē redzi, dzirdi, zināmā mērā arī tausti, taču atstāj novārtā citas maņas. Psihiatrs norāda, ka tradicionālās rotaļlietas bērni var paostīt, iekost tajās, pārbaudīt, cik tālu to vai citu rotaļlietu iespējams aizmest. Šo viedokli atbalsta arī Teksasas pediatrs Ari Brauns (Ari Brown), kurš norāda - lai cik lieliskas arī nebūtu atsevišķas aplikācijas, neviena no tām nevar aizstāt pieredzi, ko bērns iegūst, mēģinot vienu uz otra novietot koka klucīšus.
Portāla redakcija atrodas Rīgā, Maskavas ielā 459
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.09.2011