Aizvadītajā sestdienā norisinājās Kocēnu novada domes rīkotais Kocēnu novada uzņēmēju godināšanas pasākums, kur nominācijā ”Jaudīgākais uzņēmums” balvu saņēma SIA ”TT Motorsport”.
Aizvadītajā sestdienā norisinājās Kocēnu novada domes rīkotais Kocēnu novada uzņēmēju godināšanas pasākums, kur nominācijā ”Jaudīgākais uzņēmums” balvu saņēma SIA ”TT Motorsport”. Gatavojot nominantu video, uzņēmuma līdzīpašnieks Uģis Traubergs jokojot teica, ka, līdzīgi kā zirgaudzētavā ”Kocēni” tiek sagatavoti sacīkšu zirgi, viņi izgatavojot dzelzs rumakus, kas ar panākumiem startē Eiropas mēroga sacensībās.
Uzņēmums SIA ”TT Motorsport” dibināts 2003. gadā. Uzņēmuma galvenais darbības virziens ir sporta automašīnu sagatavošana, remonts, apkope un apkalpošana sacensību laikā. Uzņēmuma dibinātāji un vadītāji ir brāļi Ivo un Uģis Traubergi, sportisti ar 15 gadu pieredzi autosportā. Ivo un Uģis ar augstiem sasniegumiem ir startējuši Latvijas un Eiropas čempionātos autokrosā, rallijkrosā, autotrekā, hipadromā un starptautiskajā Ledus sacensību seriālā IRSI, kā arī citās autosporta sacensībās Latvijā, Eiropā un Krievijā. Ivo un Uģis Traubergi ir ieguvuši Latvijas Sporta Meistara godalgas un čempiona titulus, vairākas reizes bijuši Latvijas autokrosa čempioni, rallijkrosa čempioni un autotreka čempioni. Augstākais sasniegums Uģim Traubergam – 2000. gada FIA Eiropas autokrosa čempions Divīzijā-1, Ivo Traubergam – 3.vieta 2000. gada FIA Eiropas čempionātā Divizījā-1. Abi startēja ar Ford Escort 4x4.
2004. gadā brāļi Traubergi saņēma piedāvājumu pārcelt uzņēmuma darbību no Valmieras uz Kocēniem, padomju laiku izskaņā celtās un nepabeigtās elektro katlu mājas ēkā, kurai tā arī līdz šim nebija izdevies atrast pastāvīgus iemītniekus. Piedāvājums tika pieņemts un uzņēmums ”iesoļoja kredītsaistībās”, lai izveidotu mūsdienu prasībām atbilstošu servisu, kur top Eiropas un pasaules mērogā konkurētspējīgas rallijkrosa automašīnas. ”Kocēni ir ļoti ērta un pateicīga vieta uzņēmējdarbībai, vien piecu kilometru attālumā no Valmieras,” stāsta Uģis Traubergs.
Uzņēmumā darbojas pieredzējuši speciālisti, kuri ar automašīnām un metāliem ir ”uz Tu”. Daudz ir bijis tādu, kas vēlējušies iemēģināt roku šajā arodā, jo no malas darbs šķiet skaists un aizraujošs – sacensības, sporta automašīnas, taču kā katram darbam, arī šim ir sava ”garoziņa”. ”Kad sezonā jau piecpadsmito reizi atbrauc no sacensībām un atkal viena un tā pati mašīna ir jāizjauc un jāsaliek kopā, ”baterija sēžas.” U. Traubergs ir novērojis, ka jaunie entuziasti vidēji iztur vien pāris mēnešus līdz interese noplok, taču tie, kas ir noturējušies, strādā arī desmit un vairāk gadus. Viens no ilggadējiem ”TT Motorsport” komandas locekļiem ir Gints Garselis, kurš nodarbojas ar dažādu metāla konstrukciju izgatavošanu un izveidojis savu uzņēmumu SIA ”Artisan Metal”. Tā kā autosportā lielākoties tiek izmantotas alumīnija konstrukcijas, uzņēmums ir specializējies alumīnija apstrādes tehnoloģijā, sniedzot pakalpojumus arī citiem uzņēmējiem, piemēram, kaimiņos esošajam kokapstrādes uzņēmumam ”Silvico”. ”Ja vien tas ir mūsu iespēju robežās, mēģinām palīdzēt arī citiem Kocēnu novada uzņēmējiem.” Līdztekus Uģim, Ivo un Gintam jau vairāk kā septiņus gadus uzņēmumā strādā arī Mārtiņš Zūlis, kura mehāniķa prasmes atzinīgi novērtējuši daudzi autosportisti, uzticot savus spēkratus.
Jautāts, kā klienti uzzina par ”TT Motorsport” sniegtajiem pakalpojumiem, U.Traubergs atklāj, ka autosporta sabiedrībā viens otru ļoti labi pazīst un informācija par katra prasmēm un iespējām izplatās ļoti ātri, tas sākās jau brāļu Traubergu aktīvo sporta gaitu laikā. Pirms pāris gadiem Traubergi piedalījās dažās sacensībās Krievijā, iemantojot atpazīstamību arī šajā sabiedrībā. ”Krievija ir varena valsts ar lielām ambīcijām, taču piezemētās lietās ir liels tukšums. Viņi nespēj noorganizēt savu mehāniķu komandu, kas uztur un apkopj sporta automašīnas, tādēļ vēršas pie mums,” stāsta Uģis.
Pēc nepilna mēneša, 20. aprīlī, sāksies jaunā rallijkrosa sezona, kas noslēgsies 20. novembrī – sagaidāms garš ”skrējiens”. Pašlaik ”TT Motorsport” Eiropas rallijkrosa čempionātam gatavo divas automašīnas, ar kurām brauks krievu sportisti. Uzņēmuma uzdevums ir rūpēties par automašīnu tehnisko stāvokli un pavadīt sportistus visos čempionāta posmos. Pēc sacensībām sportisti dodas mājās, taču ”darba tauta” paliek sacensību norises vietā, lai sagatavotos nākamajam posmam. Dažkārt starp posmiem ir viena nedēļa, piemēram, starp Spānijas un Portugāles posmiem, tādēļ laiks tiek pavadīts ceļā no vienas valsts uz otru. Jau vairāku gadu garumā izveidojusies veiksmīga sadarbība ar Tatarstānu, ar kuras prezidentu brāļiem Traubergiem ir draudzīgas attiecības – ilgus gadus kopā braukts, lauzts un skrūvēts. Pēc iecelšanas prezidenta amatā R.Minihanovam brīvā laika, ko veltīt Eiropas rallijkrosa čempionātam, kļuvis mazāk, tādēļ hobija līmenī piedalās sacensībās Krievijā, kur dažkārt nepieciešama arī Traubergu komandas palīdzība.
Aizvadītajā sezonā sensāciju Latvijas autosporta sabiedrībā sagādāja jaunais un daudzsološais sportists Reinis Nitišs, kas izcīnīja Eiropas rallijkrosa čempiontitulu Super 1600 klasē un šogad startēs Pasaules rallijkrosa čempionāta prestižākajā klasē SuperCar. Čempiontitula kaldināšanā līdzdarbojās arī ”TT Motorsport”, un atmiņas par šo laiku glabā kauss R.Nitiša dāvinātais kauss un fotogrāfija, kurā redzams, kā pirms vairāk kā desmit gadiem tolaik vēl mazais Reinis pēc kārtējās uzvaras sveic savus elkus – brāļus Traubergus.
Jautāts, vai sportista karjerai pielikts punkts, Uģis atbild, ja loterijā laimētu miljonu, noteikti pabrauktu arī cītīgāk, taču pagaidām tas notiek neregulāri, piemēram, pagājušajā gadā pieņēmis Tatarstānas prezidenta piedāvājumu braukt ar vienu no viņa sacensību automašīnām.
Patika un interese par rallijkrosu ir saglabājusies, meistarību var pielietot treniņos, tuvākie būs Itālijā trīs dienu garumā, kad testēs pašu būvētos auto.
Tomēr jārēķinās, ka autosports ir ļoti dārgs sporta veids – bez naftas vada vai liela sponsoru atbalsta Eiropas mēroga sacensībās nav iespējams piedalīties.
Izbūvētās mašīnas tiek testētas arī tepat kaimiņos esošajā rallijkrosa trasē Pērnavā, jo tajā pieejams kā asfalta, tā arī grunts segums. Biedrībai ”Rencēnu autoklubs”, kuras biedri ir Traubergi, piederošajā Zilākalna autotrasē trenēties iespējams tikai labvēlīgos laikapstākļos, jo grunts ir ļoti mīksta, līdz ar to mašīna saņem nevajadzīgu slodzi. Var arī braukt uz Bausku, bet visbiežāk izvēlas Pērnavu, jo tā ir tuvāk. ”Jāsaka, atkal igauņi mums ir priekšā – viena gada laikā uztaisījuši sešas trases, kamēr latvieši plāno un diskutē,” secina U.Traubergs.
Kocēnu novada iedzīvotāji un autosporta līdzjutēji ir pamanījuši, ka pēc vairāku gadu pārtraukuma Zilākalna autotrasē ir atsākusies aktīva darbība, norisinās sacensības ”VAZ tuss”, kuru idejas autori ir brāļi Traubergi un Uģis Banders. Gadu gaitā sacensības ir iemantojušas plašu popularitāti, jo interesentu, kuru hobijs ir VAZ automašīnas, netrūkst.
Sarunas noslēgumā jautāts, kādas ieceres plānots īstenot pārskatāmā nākotnē, U. Traubergs min tuvojošos Eiropas rallijkrosa čempionātu. ”Sezonas sākumā vienmēr ir uzrāviens, kad visas domas un darbi ir koncentrēti vienam mērķim - lai mūsu sagatavotajām automašīnām starts sacensībās izvērstos veiksmīgs - tehnika labi kalpotu un nepieviltu. Tuvojoties sezonas beigām, enerģija ir izsīkusi, tādēļ jāspēj rast spēku nākamajai sezonai.” Uzņēmuma ”TT Motorsport” komandai autosports ir ne tikai darbs, bet arī dzīvesveids un hobijs, tādēļ robeža starp darbu un laiku, ko veltīt ģimenei un atpūtai, ir ļoti šaura, taču, kā atzīst U.Traubergs, ja plāno, tad spēj atrast arī laiku atpūtai, arī saspringtajā sezonas laikā, kad dažkārt starp posmiem mēdz būt pāris nedēļas laika, ko var izmantot atpūtai, ceļojot no vienas valsts uz nākamo.