30. oktobrī notika LPS Finanšu un ekonomikas komitejas sēde, kurā izskatīja trīs jautājumus.
Par jauno de minimis atbalsta uzskaites sistēmu informēja FM Komercdarbības atbalsta kontroles departamenta direktores vietniece Edīte Bērziņa. FM izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu “De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugi”, kura mērķis ir noteikt de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas, sistēmas satura, tās izveidošanas, uzturēšanas, datu izmantošanas, aktualizācijas un informācijas aprites kārtību, lietotāju lomu un tiesības sistēmā, lietotāju piekļuves kārtību sistēmai u.c. De minimis atbalsta uzskaites sistēma būs valsts informācijas sistēma, kas nodrošinās centralizētu piešķirtā de minimis atbalsta uzskaiti elektroniskā veidā. Plānots, ka atbalsta sniedzējiem obligāts pienākums izmantot sistēmu de minimis atbalsta uzskaitē būs no 2019. gada 1. jūlija.
Otrais sēdē izskatāmais jautājums bija par papildu ierobežojumiem pašvaldību aizņēmumiem 2018. gada 4. ceturksnī un par 2019. gada valsts budžetu. 16. oktobra valdības sēdē tika skatīts informatīvais ziņojums “Par 2018. gada kopējo pašvaldību aizņēmuma limitu” un pieņemts lēmums, kas paredz palielināt pašvaldību aizņēmumu kopējo palielinājumu par 58,7 miljoniem eiro; šāgada 4. ceturksnī jaunas pašvaldību aizņēmumu atļaujas izsniegt ES un citas ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un projekta “Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcija” B daļas pirmā posma īstenošanai ar aizņēmuma izņemšanu 2018. gadā un vidējā termiņā pašvaldību aizņēmumu kopējā palielinājuma ietvaros, bet pārējo investīciju projektu īstenošanai ar aizņēmuma izņemšanu 2018. gadā tikai tad, ja pašvaldības šā gada 4. ceturksnī ir veikušas aizņēmumu pirmstermiņa atmaksas vai iesniegušas Finanšu ministrijā informāciju par atbalstītā aizņēmuma apmēra samazināšanu. Plašāk par jaunajiem aizņemšanās nosacījumiem pārējo investīcijas projektu īstenošanai gada pēdējos mēnešos un par aktualitātēm saistībā ar 2019. gada budžetu komitejas locekļus informēja FM Pašvaldību finansiālās darbības uzraudzības un finansēšanas departamenta direktore Inta Komisare un viņas vietniece Baiba Tisenkopfa.
Turpinot iepriekšējā LPS Finanšu un ekonomikas komitejas sēdē iesākto tēmu par elektronisko rēķinu (e-rēķinu) izmantošanu, ar Rīgas pilsētas pašvaldības pieredzi strukturētu datu (e-rēķinu) saņemšanā un apstrādē iepazīstināja Rīgas domes Finanšu departamenta Grāmatvedības uzskaites pārvaldes Grāmatvedības metodoloģijas nodaļas vadītājs pārvaldes priekšnieka vietnieks Jānis Bergmanis.
Sēdē sniegtās prezentācijas meklējiet un vairāk lasiet šeit. Komitejas videoieraksts pieejams šeit (https://www.lps.lv/lv/tiesraides-videoarhivs/videoarhivs/303-lps-finansu-un-ekonomikas-komitejas-sede-30-oktobri-2018).