Rīga 16°C, skaidrs, bez nokrišņiem, A vējš 1m/s
Piektdiena, 2024. gada 03. maijs 18:03
Vārda dienas: Gints, Uvis
Pie 2018. gada plusiem jāmin LPS un Satiksmes ministrijas vienošanās, ka gada akcīzes nodokļa pieaugums tiek novirzīts valsts vietējo autoceļu sakārtošanai. Tādējādi vairāk nekā 33 miljoni eiro valsts vietējo autoceļu sakārtošanai deva iespēju sakārtot vairāk nekā 400 km valsts vietējo autoceļu. Arī turpmākajos gados šim finansējumam jābūt vismaz aizvadītā gada līmenī, īpaši saistībā ar izglītības un veselības reformām Latvijā, kas pašlaik notiek atrauti no vietējo ceļu sakārtošanas politikas.
Maijā LPS sarunās ar Satiksmes ministriju par valsts vietējo autoceļu pārvaldīšanas koncepciju puses vienojās, ka ir jāvienkāršo procedūra valsts autoceļu pārņemšanai; jānodrošina vienāda pieeja, valstij un pašvaldībām nododot autoceļus (valstij, nododot autoceļus pašvaldību īpašumā, ir iespējas tos nodot bez iepriekšējas īpašuma tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, šādām tiesībām jābūt arī pašvaldībām); valsts līdzfinansējuma apjoms valsts vietējo autoceļu pārņemšanā nedrīkst būt mazāks par esošo finansējuma apjomu konkrētajam posmam; jāizstrādā procedūra valsts vietējo autoceļu nodošanai privātpersonām; nododot ceļus valdījumā, jādefinē kritēriji, vadoties pēc autoceļu uzturēšanas klases; katra pašvaldība individuāli lemj par katru autoceļu posmu.
Savukārt sabiedriskā transporta pakalpojumu jautājumos puses vienojās, ka bāzes finansējums pārvadājumu dotācijām nav pietiekams un ir jāpārskata dotāciju bāzes noteikšanas principi un kārtība. Šogad centīsimies vienoties par pamatotu bāzi un objektīviem kritērijiem, lai precīzi noteiktu minimālo apjomu iedzīvotājiem sabiedriskā transporta pieejamībai un panāktu valsts vietējo ceļu finansējumu vismaz 2018. gada līmenī.
Sadarbībā ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju, plānošanas reģioniem un Sabiedriskā transporta padomi izdevās izcīnīt papildu finansējumu sabiedriskajam transportam, tādējādi novēršot ievērojamus sabiedriskā transporta pieejamības riskus, kā arī atcelt valdības kļūdaino lēmumu, kas paredzēja pārvadātājam pilsētas nozīmes maršrutu tīklā nekompensēt zaudējumus par maršruta daļu, kas ir ārpus pilsētas administratīvās teritorijas, vairāk nekā 30% no kopējā maršruta garuma. Ar Satiksmes ministriju panākts kompromiss arī valsts atbalstam autoostu finansējumā.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils ielā 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.01.2018 līdz 20.08.2021