Rīga 13°C, nedaudz mākoņains, bez nokrišņiem, DA vējš 2m/s
Sestdiena, 2024. gada 27. aprīlis 17:10
Vārda dienas: Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle
27. martā norisinājās izglītības uzņēmuma “Lielvārds” informatīvā diena, kas bija veltīta izglītības jautājumiem.
Iesākumā uzņēmums izklāstīja savu redzējumu par mācību satura atjaunināšanu atbilstoši jaunajam standartam. Pēc tam Vācijas ražotājs Cornelsen Experimenta stāstīja par eksperimentu komplektu izmantošanas iespējām dabas zinību apguvē visos vecumposmos, savukārt apgāda Kompetences centra vadītājs Andris Gribusts iepazīstināja ar trim galvenajām tendencēm izglītības tehnoloģijās 2019. gadā – interaktīvajiem skārienjutīgajiem ekrāniem, skārienjutīgajiem datoriem ar rakstāmrīku un izglītības platformu. Tāpat tika demonstrētas Microsoft Office 365 izmantošanas priekšrocības izglītības iestādēs.
Tāpat dalībnieki uzzināja par jaunāko piedāvājumu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides paaugstināšanā – izglītības iestāžu attīstības programmu par apzinātu mācīšanos, kā arī par 5. septembrī gaidāmo konferenci “Growth Mindset” ar pasaules vadošās izaugsmes skatījuma pētnieces Karolas Dvekas piedalīšanos.
Vēl interešu izglītības centrs “Lielvārds” iepazīstināja ar pieredzi un mācību priekšmeta “Dizains un tehnoloģijas” aprobācijas rezultātiem. Savukārt biroja “MADE arhitekti” vadītājs Miķelis Putrāms skaidroja veiksmīgas izglītības iestādes projektēšanas un būvniecības priekšnosacījumus. Noslēgumā Dr. Džons Koliks no Lielbritānijas aicināja aizdomāties par mākslīgo intelektu, neirozinātni un iespējām šīs zināšanas pielietot, lai mācību procesu padarītu mūsdienu skolēnam saistošu un atbilstošu. Kā pēdējo klātesošie klausījās A. Gribusta stāstījumu par mācību platformas soma.lv jaunumu – viedgrāmatām.
Kopā informatīvajā dienā piedalījās aptuveni 200 dalībnieku no visas Latvijas – gan izglītības iestāžu vadības pārstāvji, gan pašvaldību un izglītības pārvalžu vadītāji.
Galvenās atziņas un jautājumi pārdomām no informatīvās dienas:
• Moderna mācību vide sākas ar skolotāju.
• Klase var būt aprīkota ar inovatīvākajām tehnoloģijām, taču tās nemainīs skolēnu sasniegumus, ja vides pārmaiņas nebūs saistītas ar skolēnu un skolotāju sadarbībā balstītu mērķtiecīgu mācīšanos.
• Kā panākt mūsdienu tehnoloģiju un mācību inovāciju pozitīvu ietekmi, vienlaikus risinot aktuālās problēmas – skolotāju pārslodzi, mācībspēku trūkumu un skolēnu zemo motivāciju? Kā efektīvi un ar ilgstošu atdevi izmantot pašvaldību un struktūrfondu piešķirtos finanšu līdzekļus skolu infrastruktūras attīstībai? Kā ar pieejamajiem resursiem mācību iestādei iet līdzi laikam?
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils ielā 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.01.2018 līdz 20.08.2021