Rīga 10°C, apmācies, iespējams lietus, ZA vējš 4m/s
Pirmdiena, 2024. gada 06. maijs 10:27
Vārda dienas: Didzis, Gaidis
Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams jauns veids, kā iegūt drošticamu informāciju par Covid-19, – virtuālais asistents jeb Covidbots, kas sniedz atbildes uz biežākajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, nodrošinot vieglu pieeju uzticamai un operatīvai informācijai, nepārtraukti turpinot mācīties un apgūt jaunas tēmas.
Virtuālais asistents jeb Covidbots ir pieejams vietnē covidbots.lv, un ikviena valsts vai pašvaldības iestāde, kas to vēlas, aicināta ievietot to savā vietnē.
Šobrīd virtuālais asistents prot izskaidrot Covid-19 vīrusa simptomus, paskaidrot, kā rīkoties dažādās ar to saistītās situācijās, kā arī norādīt svarīgākos tālruņu numurus un to, kur iestāžu vietnēs atrodama jaunākā informācija. Ir pieejami arī pēdējie statistikas dati par izmeklējumiem un saslimušo skaitu. Covidbots strādā visu diennakti un spēj vienlaikus sniegt atbildes daudziem lietotājiem.
Sociālo iniciatīvu veido valodas tehnoloģiju uzņēmums “Tilde”, kas nodrošina virtuālā asistenta tehnisko izstrādi un uzturēšanu, un tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “Tet”, kura virtuālo asistentu treneri veido un uztur virtuālā asistenta zināšanu bāzi.
“Ārkārtas situācijā drošas un uzticamas informācijas ātra pieejamība ir ārkārtīgi nozīmīga. Tādēļ “Tet” ne tikai atbalstīja analīžu pieteikšanas tālruņa 8303 izveidi un bezmaksas vienotā informatīvā tālruņa 8345 izveidi un apkalpošanu, bet kopā ar spēcīgiem partneriem arī izveidojis čatbotu, kas vienkopus sniegs atbildes uz svarīgākajiem un biežākajiem iedzīvotāju jautājumiem. Iespēja plašam iedzīvotāju lokam atrast informāciju tūlītēji ir viens no būtiskākajiem ieguvumiem virtuālā asistenta risinājuma izmantošanā, par to esam pārliecinājušies arī uzņēmuma darbā. Šobrīd iedzīvinām sākotnējo Covidbota versiju ar atbildēm uz pamatjautājumiem, un “Tet” komanda turpinās tā pilnveidošanu, lai palīdzētu iedzīvotājiem orientēties plašajā informācijas plūsmā,” skaidro “Tet” Valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
“Ar šo projektu vēlamies sniegt savu palīdzību vīrusa izplatības ierobežošanā, iesaistot mākslīgā intelekta tehnoloģijas. Virtuālā asistenta zināšanu bāze tiek papildināta ar informāciju no dažādiem avotiem, lai tas kļūtu par uzticamu padomdevēju krīzes apstākļos. Izstrādes komanda strādā ar milzīgu pašatdevi, izveidojot Covidbotu rekordīsā laikā un nodrošinot tā nepārtrauktu tālāku apmācību,” atzīmē Andrejs Vasiļjevs, uzņēmuma “Tilde” vadītājs.
Virtuālo asistentu ievietot savā interneta vietnē var ikviena valsts un pašvaldību iestāde, kas to vēlas. Virtuālo asistentu iestādes var saņemt vietnē Covidbots.lv.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils ielā 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.01.2018 līdz 20.08.2021