Rīga 7°C, apmācies, bez nokrišņiem, DR vējš 3m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis 20:39
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Šis gads nācis ar daudziem dažādiem izaicinājumiem, kad sapratām, ka digitālā saite starp pašvaldībām, iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir kļuvusi īpaši svarīga, lai kopā izstrādātu labo praksi un pieņemtu jaunos izaicinājumus. Tā secināts 15. septembrī notikušajā forumā “Pašvaldība – digitālās sabiedrības veidotāja”, kas norisinājās jau septīto reizi.
Forumā viedokļu līderi dalījās pieredzē un sniedza ieteikumus pašvaldībām attālinātā darba nodrošināšanai, un diskutēja par un ap jautājumu, vai esi gatavs darbam digitālajā laikmetā. Visas videoprezentācijas pieejamas pasākuma lapā.
LPS priekšsēdis Gints Kaminskis foruma atklāšanas uzrunā akcentēja digitālo prasmju nozīmi pašvaldībās un uzsvēra labo pieredzi Covid-19 krīzes laikā. Jau pāris dienas pēc valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas LPS rīkoja pirmo videokonferenci par attālināto mācību procesu, kurā piedalījās arī izglītības un zinātnes ministre. LPS piedzīvoja rekordlielu skatītāju skaitu – vairāk nekā 3000 pieslēgumu tiešraidei. Tā bija arī laba pieredze un izaicinājums tehnoloģiju darbības nodrošināšanā. Turpmāko trīs mēnešu laikā LPS rīkoja videokonferences un tikšanās tiešsaistē, informējot pašvaldības par jaunumiem.
LPS padomnieks informācijas tehnoloģiju jautājumos Guntars Krasovskis savā prezentācijā (šeit) ar praktiskiem piemēriem parādīja, kādi rīki pašvaldībām ir pieejami attālinātā darba nodrošināšanai. Viņš arī piedalījās diskusijā “Gatavs darbam digitālajā laikmetā”.
Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs secināja, ka digitalizācijas iespējas izmaina klientu paradumus, tādēļ klientu paradumu maiņas tendences jāizvērtē regulāri, t. sk. klientu pieredze attiecībā uz piedāvātajiem un izmantotajiem apkalpošanas kanāliem. Viņa prezentācijā atrodams ieskats risinājumos, kas palīdz veidot klientu pieredzi, piemēram, attālinātā klienta identifikācijā un konta atvēršanā vai arī – kā vienlaicīgi ar pirkumu pie tirgotāja tikt pie skaidras naudas.
Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centra direktora p. i. Āris Dzērvāns stāstīja par pašvaldību klientu informācijas pārvaldības (PKIP) risinājumu ar vienotu datu apstrādi dažādiem kanāliem un virtuālās vides tehnisko nodrošinājumu. PKIP sistēma ir jauna, moderna darba vieta, kur pašvaldības darbinieks ir nodrošināts ar darbam nepieciešamajām funkcionalitātēm.
Foruma otrajā daļā galveno lomu ieņēma administratīvi teritoriālā reforma (ATR), kur tika secināts: lai sagatavotos ATR, liela loma ir informāciju tehnoloģijām, jāpārkonfigurē vienotā datubāze, pašvaldībām jāveic apjomīga datu migrācija, jāauditē visi lietotāji un jāveic citi funkcionālie papildinājumi. Savā prezentācijā “ZZ dats” direktora vietnieks Dainis Dosbergs iezīmēja galvenos punktus pašvaldībai, kuri būtu jāņem vērā un kurus būtu vērts zināt pirms ATR.
Gulbenes novads ir starp divām reformām, tāpēc tā izpilddirektore Lienīte Reinsone dalījās pieredzē, kā novads šo gadu laikā ir centralizējies, optimizējies un pārveidojies un kādi politiski un ekonomiski lēmumi pieņemti šo transformāciju laikā.
Diskusijā “Neapjukt ceļā uz pašvaldību reformu” pārstāvji no Tukuma, Jēkabpils un Gulbenes diskutēja, kādi ir pirmie soļi, kas jāsper pašvaldībai ATR īstenošanā:
– jāapkopo informācija, lai saprātīgi pieņemtu lēmumus;
– jāpieņem labākās pieredzes un prakses no citām pašvaldībām;
– caurredzama pieeja lēmumu pieņemšanā.
Lai gan dzīvojam digitālajā laikmetā, visa centrā tomēr ir cilvēks, un iedzīvotāju apmierinātība ar pašvaldību bija, ir un būs svarīga.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils ielā 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 01.01.2018 līdz 20.08.2021