Rīga 10°C, skaidrs, bez nokrišņiem, ZA vējš 3m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 02. maijs 02:47
Vārda dienas: Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Plānotie darbi 2012. gadā
√ Galvenais izaicinājums šogad būs kvalitatīvu, izsvērtu, detalizētu un argumentētu reformu piedāvājumu izstrāde vispārējā, augstākajā un profesionālajā izglītībā.
√ Finansējums izglītības, zinātnes, sporta, valsts valodas un jaunatnes jomai 2012. gadā nodrošināts iepriekšējā gada līmenī.
√ Izglītības un zinātnes ministra uzdevumā darbu uzsākušas piecas ekspertu grupas, kas šāgada pirmajā ceturksnī izstrādās detalizētus un aprēķinos balstītus reformu piedāvājumus vispārējā, profesionālajā un augstākajā izglītībā.
Vispārējā izglītība
Izvērtēt mācību saturu un mācību procesu un īstenot strukturētu dialogu ar sociālajiem partneriem un sabiedrību izmaiņu priekšlikumu apspriešanai.
Izstrādāt mācību saturu bērniem vecumposmā līdz 11 gadiem, metodiskos atbalsta materiālus pedagogiem tā īstenošanai un nepieciešamo normatīvo aktu projektus, radot priekšnoteikumus vispārējās pamatizglītības apguvei no sešu gadu vecuma.
Pilnveidot mācību priekšmetu standartus. Nodrošināt elastību vispārējās izglītības satura izstrādē un īstenošanā ar mērķi veicināt skolu autonomiju un individualitāti.
Izvērtēt iespēju mainīt skolēna noslodzi mācību gada ietvaros un pārskatīt valsts pārbaudes darbu skaitu un grafiku.
Izstrādāt starpnozaru priekšlikumus mazo skolu attīstībai.
Īstenot ESF aktivitātes iekļaujošās izglītības sistēmas izveidei un sociālās atstumtības riska mazināšanai.
Veidot vienotu akreditēto izglītības iestāžu darba kvalitātes monitoringa sistēmu, nodrošinot iespēju sabiedrībai iepazīties ar izglītības iestādēs īstenoto pakalpojumu kvalitāti.
Stiprināt ārvalstīs dzīvojošo Latvijas pilsoņu saites ar dzimteni un sadarbībā ar pasaules latviešu organizācijām sekmēt globāla Latvijas valstspiederīgo tīkla izveidi. Sagatavot programmas latviešu valodas apguvei Eiropas skolai diasporā.
Profesionālā izglītība
Pārskatīt ERAF aktivitātē “Mācību aprīkojuma modernizācija un infrastruktūras uzlabošana profesionālās izglītības programmu īstenošanai” apstiprinātos projektus, izvērtējot plānoto ieguldījumu efektivitāti, attīstības iespējas un ilgtspējas nodrošināšanu atbilstoši aktuālajai situācijai un reformām profesionālajā izglītībā. Koncentrēt pieejamos ERAF resursus, paredzot no ES fondiem atbalstāmo izglītības iestāžu modernizācijas pabeigšanu, lai tās būtu pilnībā sakārtotas atbilstoši darba tirgus prasībām un mūsdienu modernas skolas vajadzībām.
Turpināt uzsākto sadarbību ar nozaru ekspertu padomēm – pabeigt nozaru izpēti, noteikt pamatprofesijas un uzsākt profesionālās izglītības satura reformu.
Pārskatīt profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnes 2010. – 2015. gadam, stiprinot profesionālās izglītības iestāžu kapacitāti, konkurētspēju un resursu koncentrāciju profesionālās izglītības kompetences centros.
Turpināt ES struktūrfondu projektu īstenošanu, lai uzlabotu profesionālās izglītības atbilstību darba tirgus prasībām un paaugstinātu profesionālās izglītības pedagogu kompetenci.
Augstākā izglītība
Turpināt “Pasākumu plāna nepieciešamajām reformām augstākajā izglītībā un zinātnē 2010. – 2012. gadam” izpildi. Galvenie rīcības virzieni joprojām būs studiju un zinātniskās darbības kvalitātes uzlabošana, efektivitātes paaugstināšana, eksportspējas veicināšana un sasaistes stirpināšana ar tautsaimniecību un inovatīvo darbību. Izstrādāt jaunu pasākumu plānu nākamajam trīs gadu plānošanas periodam (2013. – 2015.).
Izstrādāt un sagatavot ieviešanai 2014. gadā principiāli jaunu augstākās izglītības finansēšanas modeli. Izveidot ekspertu grupu, kas izstrādās augstākās izglītības finansēšanas alternatīvos variantus.
Turpināt studiju programmu izvērtēšanu un sagatavot priekšlikumus to konsolidācijai vai slēgšanai.
Sagatavot normatīvo bāzi jaunam akreditācijas modelim augstākajā izglītībā, pārejot uz studiju virzienu akreditāciju.
Turpināt ES struktūrfondu projektu īstenošanu augstākajā izglītībā un zinātnē, lai veicinātu cilvēkresursu attīstību un uzlabotu studiju, pētniecības un inovāciju materiālo bāzi.
Jaunatne
Jaunatnes politikas valsts programmā 2012. gadam saglabāti galvenie darbības virzieni, ko IZM konsekventi īsteno kopš 2009. gada. Tiks pārskatīts jaunatnes lietu speciālista profesijas standarts, ieviests jaunatnes darbinieka profesijas standarts un jaunatnes lietu speciālista un jaunatnes darbinieka amatu iekļaus Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogā.
Īstenot vairākus atbalsta pasākumus jaunatnes organizāciju iniciatīvām un attīstībai, t.sk. līdzfinansējuma nodrošināšanu ES programmas “Jaunatne darbībā” pieteiktajiem projektiem konkursa kārtībā.
2012. gadā tiks veikts apjomīgs pētījums Latvijas jauniešu dzīves kvalitātes noteikšanai, uz kura bāzes izstrādās jauniešu dzīves kvalitātes indeksu, ko pašvaldības varēs piemērot vietējo jauniešu dzīves kvalitātes mērīšanai un pasākumu plānošanai.
Sports
Izstrādāt sporta politikas pamatnostādnes 2013. – 2020. gadam.
Nodrošināt Latvijas sportistu dalību 2012. gada vasaras olimpiskajās spēlēs Londonā.
Informācijas tehnoloģijas
Izveidot autorizētu tiešsaistes valsts valodas prasmes apliecību datu uzskaites sistēmu.
Turpināt informācijas tehnoloģiju tīkla izveidi (Latvijas akadēmiskais tīkls) un vienotu e–platformu zinātnisko projektu rezultātu, publikāciju un zinātniskās aparatūras uzskaitei.
ERAF informatizācijas projektu īstenošana un ieviešana.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils iela 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 03.01.2011 līdz 17.08.2017