Rīga 12°C, skaidrs, bez nokrišņiem, ZR vējš 1m/s
Piektdiena, 2024. gada 17. maijs 05:15
Vārda dienas: Dailis, Herberts, Umberts
Jauna personas apliecību izsniegšanas kārtība
21. februārī Ministru kabinets pieņēmis “Personu apliecinošu dokumentu noteikumus”, kuros noteikta Latvijas pasu un personas apliecību jeb identifikācijas karšu jaunā izsniegšanas kārtība, nosacījumi, kā arī derīguma termiņi.
Jaunā kārtība stājas spēkā 1. aprīlī un nosaka, ka turpmāk iedzīvotāji varēs izvēlēties, kādu personu apliecinošu dokumentu izmantot – pasi, jauno personas apliecību vai abus šos dokumentus.
Personām, kuras ir vecākas par 20 gadiem, pases tiks izsniegtas ar derīguma termiņu uz desmit gadiem, savukārt personas apliecības jeb identifikācijas kartes izsniegs uz pieciem gadiem. Pasi un personas apliecību iedzīvotāji varēs noformēt jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas.
Turpmāk dokumenti tiks izgatavoti ātrāk. Līdzšinējo 20 dienu laikā jauno dokumentu iedzīvotāji varēs saņemt standarta termiņā desmit darba dienu laikā vai paātrinātā kārtībā – divu darba dienu laikā.
MK apstiprināti arī “Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu”, kuros noteikts, ka valsts nodeva par personas apliecības jeb elektroniskās identifikācijas kartes izsniegšanu ir desmit latu, savukārt jauniešiem, pensionāriem un invalīdiem tā būs samazināta – pieci lati. Turpretī valsts nodeva par pases izsniegšanu turpmāk būs 20 latu, bet bērniem un jauniešiem līdz 20 gadu vecumam, kā arī pensionāriem un invalīdiem nodeva būs desmit latu. Samazinātā nodeva 15 latu apmērā par pases izsniegšanu paredzēta arī personām, kas izvēlēsies noformēt abus dokumentus vienlaikus.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils iela 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 03.01.2011 līdz 17.08.2017