Rīga 7°C, apmācies, bez nokrišņiem, R vējš 3m/s
Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis 14:48
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
28. novembrī Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) rīkotās konferences “Labāks regulējums efektīvai pārvaldībai” laikā tika pasniegta Efektīvas pārvaldības gada balva, godinot valsts, pašvaldību un privātā sektora izcilākos pārvaldības piemērus.
LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone norāda, ka Efektīvas pārvaldības gada balvas mērķis ir sekmēt labas pārvaldības praksi Latvijā un pieredzes apmaiņu starp privāto un publisko sektoru pārvaldības kvalitātes paaugstināšanai.
Šo pasākumu Latvijas Darba devēju konfederācija rīkoja sadarbībā ar Valsts kanceleju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM). Konkursa pirmajā kārtā kandidātus katrā no nominācijām izvirzīja sektora nacionālā līmeņa organizācijas. Valsts sektorā kandidātu pieteikumus apkopoja Valsts kanceleja, pašvaldību sektorā – VARAM, bet privātajā sektorā – LDDK sadarbībā ar SIA “Lursoft”. Otrajā kārtā izvirzītās nominācijas vērtēja kompetenta žūrija, kurā bija Valsts kancelejas, Latvijas Darba devēju konfederācijas, VARAM un Finanšu ministrijas, Publiskās un privātās partnerības asociācijas un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas, SIA “Lursoft”, žurnāla “Kapitāls”, NASDAQ OMX un SIA “Latvijas Mobilais Telefons” pārstāvji.
Galveno balvu – bronzas lauvas statuju – 2013. gadā ieguva Zemkopības ministrija, Siguldas novada pašvaldība un “Latvijas Dzelzceļš”.
Siguldas novada pašvaldībai Efektīvas pārvaldības gada balva piešķirta pašvaldību kategorijā “Par efektīvas pārvaldības principu ieviešanu pašvaldības darbā un atvērtību sadarbībai”. “Pasniedzot balvu, vēlamies izcelt un popularizēt pašvaldību labos piemērus, kas liecina par to spēju saimniekot atbildīgi un efektīvi un sniegt pakalpojumus atbilstoši iedzīvotāju interesēm,” atzīmēja VARAM valsts sekretāra vietniece reģionālās attīstības jautājumos Ilona Raugze.
Konkursa komisija atzinīgi novērtējusi to, ka Siguldas novada pašvaldība aktīvi sadarbojas ar novada iedzīvotājiem, uzņēmējiem, nevalstiskajām organizācijām un valsts pārvaldes iestādēm, veidojot aktīvu, informētu un uz līdzdalību vērstu vietējo kopienu.
Jāatzīmē, ka siguldieši jau 2011. gadā ieguva Efektīvas pārvaldības gada balvu par labas pārvaldības principu ieviešanu pašvaldībā, īstenojot novada iedzīvotāju vienotas identitātes un integrācijas pasākumus. To, ka Siguldas novada pašvaldība aktīvi, radoši un profesionāli domā par klientorientētu pieeju, apliecina arī 2013. gada sākumā akcijā “Uzslavē labu servisu” saņemtās nominācijas, atzīstot Siguldas novada pašvaldību kā Sabiedrībai draudzīgāko pašvaldību, Uzņēmumiem draudzīgāko pašvaldību un Sabiedrībai draudzīgāko pašvaldību iestādi e–pakalpojumos.
Siguldas novada dome veikusi virkni darbību, lai uzlabotu klientu apkalpošanu un ieviestu vienas pieturas aģentūras principu. Tā izveidojusi novada Pakalpojumu centru, kur iedzīvotāji var saņemt pašvaldības sniegtos pakalpojumus, tajā skaitā veikt maksājumus, saņemt pabalstus u.c. Savukārt, lai interesenti iegūtu aktuālāko informāciju par pieejamajiem atbalsta instrumentiem uzņēmējdarbībai un konsultācijas par uzņēmējdarbības uzsākšanu, dome izveidojusi Uzņēmējdarbības atbalsta punktu. Tāpat dome izveidojusi Gaujas Nacionālā parka tūrisma klasteri un Siguldas novada tūrisma informācijas centru, kur septiņas dienas nedēļā ir pieejama informācija par tūrisma pakalpojumiem un aktuālajām norisēm novadā.
“Esam gandarīti, ka konkursa komisija atzinīgi novērtējusi Siguldas novada pašvaldības darbu, ieviešot novadniekiem ērtus un pieejamus pakalpojumus. Šis novērtējums ir stimuls turpināt izaugsmi, attīstīties un pilnveidot sadarbību ar novadniekiem, lai pašvaldība iedzīvotājiem kļūtu vēl pieejamāka un draudzīgāka,” atzīst Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.
Savukārt Carnikavas novada pašvaldība saņēma Efektīvas pārvaldības gada veicināšanas balvu pašvaldību kategorijā “Par pašvaldībā ieviestajiem risinājumiem uz klientu orientētas pieejas veicināšanā”.
Šī atzinība Carnikavas pašvaldībai piešķirta par vairākiem īstenotiem projektiem, kas vērsti uz klientu apkalpošanas uzlabošanu un vienas pieturas aģentūras principa ieviešanu. Viens no tiem ir elektronisko pakalpojumu portāla www.pakalpojumi.carnikava.lv izveide, kurā pakalpojumus var saņemt ne tikai novada iedzīvotāji, bet arī juridiskas personas, tādējādi nodrošinot gan resursu, gan laika un naudas ekonomiju.
“Ikviena balva un atzinība ir novērtējums mūsu komandas darbam. Tas, ka mūs ir pamanījuši un novērtējuši mūsu paveikto, ir ļoti patīkami. Tas dod gandarījumu, spēku un stimulu strādāt tālāk, pilnveidoties un neapstāties pie sasniegtā,” teic Carnikavas novada domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils iela 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 03.01.2011 līdz 17.08.2017