Uz visiem jautājumiem atbilde ir ar noliedzošu nozīmi, Garkalnes novadā šajos jautājumos nekas nemainās – te darbojas Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošā vidusskola un Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola, kā arī vairākas privātās pirmsskolas izglītības iestādes un pieskatīšanas centri.
Pēc teritoriālās reformas Garkalnes novada dome, realizējot izstrādāto novada izglītības attīstības koncepciju, veica novada izglītības iestāžu reorganizāciju. Pēc tās Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošā vidusskola nodrošina vietējās sabiedrības pieprasījumu pēc atbilstošas izglītības pieejamības novadā – pirmsskolas, pamatskolas, vidusskolas un profesionālās ievirzes izglītības.
Skola ir divplūsmu skola, tā īsteno arī mazākumtautību izglītības programmu. Neklātienē tiek nodrošināta izglītības pieejamība arī tiem jauniešiem, kuri dažādu iemeslu dēļ pametuši skolu, neiegūstot pamatizglītību vai vidējo izglītību. Sekmīgiem klātienes vidusskolēniem tiek piešķirts Garkalnes novada domes finansiāls atbalsts.
Skola pamatizglītības programmā integrē skolēnus ar mācīšanās grūtībām, lai arī viņi varētu sekmīgi iegūt izglītību savā novadā. Skola sniedz arī pirmsskolas izglītības iespēju pusotra simta bērniem. Pirmsskolas posmā grupās tiek integrēti bērni ar jauktiem traucējumiem un valodas traucējumiem.
Skolas Mākslu nodaļā tiek piedāvātas astoņas profesionālās ievirzes programmas – vizuāli plastiskā māksla, vijoles spēle, divas sitaminstrumentu spēles programmas, mūsdienu ritma mūzika, klavierspēle, ģitāras un flautas spēle.
Skola piedāvā audzēkņiem fakultatīvās nodarbības datorzinībās un angļu valodā no 1. klases, kulturoloģiju vidusskolai. Skolēniem ir iespēja apgūt vairākas interešu izglītības programmas.
Skolai tiek izstrādāts attīstības plāns trim gadiem, un katru gadu izvirzītas septiņas prioritātes. Šogad noslēdzas attīstības plāns 2012.–2015.gadam. Iepriekšējā mācību gadā skola īstenojusi šādas prioritātes: mācību priekšmetu, profesionālās ievirzes programmu un interešu izglītības programmu pilnveide un ekoskolas principu integrācija mācību saturā; izglītojamo individuālo mācīšanās prasmju uzlabošana un pilnveide un mācīšanas un mācīšanās metodikas pilnveide atbilstoši tehnoloģiju attīstībai; sadarbības pilnveide ar izglītojamo vecākiem, informējot par ikdienas mācību sasniegumiem un izglītojamo izaugsmes dinamiku; interešu izglītības programmu pilnveide atbilstoši skolēnu spējām un interesēm, talantīgo skolēnu spēju attīstības veicināšana un izglītojamo individuālo spēju attīstībai piemērotu atbalsta pasākumu izmantošana; skolas fiziskās vides pilnveide pēc rekonstrukcijas un skolas kā pašvaldības iedzīvotāju izglītības centra pilnveide, īstenojot starpkultūru izglītības principus; ESF un ES projektu līdzekļu piesaiste skolas attīstībai un resursu sistēmiska un plānveidīga izmantošana; skolas attīstības plāna 2012.–2015. gadam izvērtēšana un attīstības plāna 2015.–2018. gadam izstrāde.