Rīga 16°C, apmācies, bez nokrišņiem, ZR vējš 3m/s
Svētdiena, 2024. gada 05. maijs 13:55
Vārda dienas: Ģederts, Ģirts
Nihilisms. Ātrums. Vieglprātība. Ekonomija. Arī tie ir traģisko avāriju iemesli, un šo jēdzienu pirmie burtie veido vārdu "nāve"
Lai uzlabotu pēdējā laikā pasliktinājušos satiksmes drošību, Valsts policija turpinās reidus, informatīvas kampaņas un citus pasākumus.
Pēdējo mēnešu statistika ir drūma – līdz vakardienai tumšajos rudens mēnešos – oktobrī un novembrī – uz ceļiem bojā gājuši 37 cilvēki. Tas ir par 12 vairāk nekā pērn tādā pašā laika periodā. No šiem 37 vairāk nekā puse bija gājēji. Kopumā šogad dzīvību uz ceļiem zaudējuši 157 cilvēki. Par atstarotāju nelietošanu šogad liecina 7057 protokoli. Tāpat desmit mēnešos pieaudzis kopējais sastādīto administratīvo protokolu skaits – par pārkāpumiem ceļu satiksmē sastādīti 25 763 protokoli, kas ir par 12% vairāk salīdzinājumā ar pagājušo gadu.
Tāpat šogad pēc privātā komersanta fotoradaru aizvākšanas valstī pieaudzis vidējais ātrums. Iepriekš tas bija 90 kilometri stundā, bet šobrīd pieaugums ir par trim līdz četriem kilometriem stundā.
"Mēs esam sākuši iekšēji diskutēt, ka varbūt Valsts policijai ir nepieciešamība pēc vairāk netrafaretiem operatīvajiem transportlīdzekļiem. Šobrīd mums ir tikai piecas automašīnas, kurās ir videokameras un videoradari un kuras ir spējīgas fiksēt agresīvu braukšanu un ātruma pārkāpšanu," vakar žurnālistiem teica Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs.
Nākamnedēļ iekšlietu un satiksmes ministri sasaukuši Satiksmes drošības padomes sēdi, kuras laikā tiks runāts par fotoradaru nepieciešamību uz Latvijas autoceļiem un arī aktualizēts jautājums par sodu palielināšanu gadījumos, kad tiek pārsniegts atļautais maksimālais ātrums.
Pēdējo mēnešu traģisko avāriju precīzi iemesli vēl tiek skaidroti izmeklēšanā, taču šie negadījumi apliecinot uz ceļiem valdošo nāvi. "Es runāju asociācijās un apstājos pie vārda "nāve", kas sastāv no četriem burtiem. Pirmkārt, pastāv nihilisms – apziņa, ka var pārkāpt satiksmes noteikumus, jo nav fotoradaru un policista uz katra stūra. Analīze liecina, ka, piemēram, no gājēju puses ir bijusi klaja ceļu satiksmes noteikumu neievērošana un atstarotāji lietoti netiek. Otrkārt, atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, kuru apliecina statistika, proti, policijas īpašumā esošie četri fotoradari šogad fiksējuši vairāk nekā 36 000 ātruma pārsniegšanas gadījumu, kas ir apmēram 120 gadījumi dienā. Treškārt, no satiksmes dalībnieku puses vērojama vieglprātība. Ja cilvēkam automašīnā ir pasažieri, tad viņam jāatbild par citu dzīvību un braukšanā jāņem vērā laika apstākļi. Tas pats attiecas uz gājējiem, kas vieglprātīgi šķērso ceļu neatļautā vietā. Ceturtkārt, ekonomija, un šis vārds attiecas uz automašīnas savlaicīgu aprīkošanu ar kvalitatīvām riepām un nelielas naudas summas atlicināšanu atstarotāju iegādei," norādīja Velšs.
***
Viedoklis
Vērtējot lielo bojāgājušo skaitu, kas miruši ceļu satiksmes negadījumos, par maz uzmanības ticis pievērsts nācijas garīgajam stāvoklim, portālam "Apollo" teicis auto eksperts Pauls Timrots. "Latvijā pašnāvību skaits divreiz pārsniedz satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, un tas liek domāt par to, ka arī daļā satiksmes negadījumu pie vainas varētu būt atsevišķu cilvēku pašnāvnieciskais noskaņojums. Kā citādi varētu būt izskaidrojama situācija, kad vadītājs ar blakus sēdošu bērnu nakts melnumā traucas ar ātrumu 170 kilometri stundā vai pat vēl ātrāk?"
Laikraksta redakcija atrodas Rīgā, Toma ielā 4
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 29.11.2003