Rīga 19°C, nedaudz mākoņains, bez nokrišņiem, A vējš 1m/s
Pirmdiena, 2024. gada 20. maijs 08:20
Vārda dienas: Salvis, Selva, Venta
1.aprīlī Rīgā, Elizabetes ielā 101, viesnīcā Mercure Rīga Centre Hotel notika Pārdošanas Treniņš jeb Kā pārdot bitei medu, kur vietējā un Baltijas līmeņa profesionāļi dalījās aktīvās pārdošanas meistarībā.
Jānis Skrūzkalns, Academia, uzņēmēja gēna BOSI metodoloģijas ieviesējs Latvijā ar fantastisku sniegumu atklāja Pārdošanas Treniņu. Jānis izskaidroja, kāpēc uzņēmēji ir tik dažādi. Uzņēmējs pastāstīja par četriem uzņēmuma tipiem (Būvētājs, Oportūnists, Speciālists, Inovators), kas būtiski ietekmē pārdošanas procesu. Katrs no tiem prasa individuālu pieeju, piemēram, Būvētājs - šai uzņēmēju kategorijai fokuss ir vērsts savas personīgās biznesa vīzijas realizēšanai, darbinieki ir vajadzīgi kā instrumenti, savukārt pērkot – cena nekad nebūs problēma. Visgrūtākais būs iegūt šī uzņēmēja uzticību. Oportūnists - sarunāšanās meistars, tendēts uz peļņu. Bizness viņam ir naudas pelnīšanas instruments. Šis tips tic, ka idejai ir nākotne. Tiecas pēc finanšu neatkarības, lai nekad dzīvē vairs nebūtu jāstrādā. Ir grūtības fokusēties un koncentrēties uz vienu lietu. Funkcija biznesā - pārdot. Trešais - Speciālists - šo uzņēmuma gēnu visvairāk satrauc viņa reputācija. Šis cilvēks ar prieku pavada savu darba dienu ofisā, veicot atskaites. Pedants, eksperts reputācijas izveidošanā, bet šim uzņēmējam noteikti vajadzīgs ārpakalpojums mārketinga veidošanai. Ceturtais - Inovators - radoša personība, kas pasauli redz vai nu baltās, vai melnās krāsās. Šie cilvēki spēj no nekā radīt miljardu. Interesē tikai sava personīgā ideja, grib izmainīt un iespaidot pasauli ar savu vīziju. Vājš biznesā, jo nespēj izveidot modeli tā realizācijai. Fanātiķis pēc dabas, traks, ar dzirksteli acīs, bet, kā jau zināms - trakajiem pieder pasaule!
Mārtiņš Zvīgulis, Web Multishop Company OU, auditorijai stādīja priekšā personu non grata - homo vulgaris jeb vienkāršākā tautas valodā runājot - telemārketinga profesionāli. Pastāstīja par telemārketinga sfēras ikdienas veiksmēm un neveiksmēm . Pēc Mārtiņa vārdiem, uzņēmuma veiksmes formula slēpjas telemārketinga profesionāļa uzstājībā un prasmē veiksmīgi vadīt sarunu. Ja zvanītājs veiks 120 zvanus dienā, tas viņam un uzņēmumam nodrošinās līdz pat pieciem darījumiem dienā. Pārdevēja uzdevums ir visiem veidiem atraisīt klientu un likt viņam runāt. Jo vairāk runās otra puse, jo rezultatīvākā būs pārdošana. Pirms zvana veikšanas noteikti jāpiestrādā arī pie scenārija uzrakstīšanas un mērķu uzstādīšanas, lai zvans vainagotos ar panākumiem un uzvaru.
Ar spilgtiem piemēriem dalībniekus pārsteidza zinošais viesis no Lietuvas - Darius Čibonis, Dariuss Čibonis Training Centre, kas publikai lika smieties, iesaistīties, skaļi gavilēt, pārdot, minēt un piedalīties dažādu pārdošanas situāciju izspēlē. Darius jau 20 gadus vada pārdošanas seminārus starptautiskā līmenī. Pēc Dariusa teiktā, pārdevējiem ir četri ieroči, ar ko ir iespējams rezultatīvi vadīt pārdošanas sarunu ar klientu: intriga, teiktais, intonācija un ķermeņa valoda. Neskatoties uz to, ka ir sastopami dažādas sarežģītības klienti, pārdevējam vienmēr nepieciešams saglabāt savu pašcieņu. Lai noturētu sarunu savās rokās - pārdošanas ekspertam mītiņš būtu jāsāk ar pozitīvām ziņām, jāapsēžas blakus oponentam, obligāti sarunas laikā klientu uzrunāt viņa vārdā, piedāvāt to, kas ir izdevīgi šai konkrētajai personai, bet noslēgumā pārliecināties, ka ir sarunāta nākamā tikšanās, nekad nedrīkst zaudēt varbūtības kontaktu ar klientu. Pārdevēja iniciatīva ir zelta likums un panākumu atslēga šajā biznesā. Stiprie, veiksmīgie pārdevēji tic savām spējām un ir praktiski nelokāmi vēja, lietus vai klientu viltību priekšā.
Aktīvā pārdošana ir smags ikdienas darbs, kas no pārdevēja prasa ievērojamu piepūli, resursus un stipru apņēmību rezultātu sasniegšanai, tomēr ilgstošu un sekmīgu attiecību dibināšana ir māksla, kas rūpīgi jāizkopj.