Rīga 21°C, skaidrs, bez nokrišņiem, DR vējš 3m/s
Sestdiena, 2024. gada 04. maijs 15:37
Vārda dienas: Vijolīte, Viola, Vizbulīte
Latvijas Pašvaldību sociālās aprūpes institūciju apvienība (LPSAIA) ir brīvprātīga apvienība, kas darbojas Latvijas Pašvaldību savienības paspārnē, un to veido Latvijas pašvaldību sociālās aprūpes institūciju vadītāji. LPSAIA dibināta 2007. gada oktobrī. Šobrīd LPSAIA biedri ir 63 sociālās aprūpes institūcijas.
LPSAIA mērķis ir apvienot visas pašvaldību ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas:
kopīga viedokļa formulēšanai;
problēmu definēšanai un risināšanai;
pieredzes un informācijas apmaiņai;
kopīga viedokļa pārstāvēšanai un aizstāvēšanai pašvaldību un valsts institūcijās.
LPSAIA galvenās aktivitātes saistītas ar iesaistīšanos normatīvo aktu un politikas plānošanas dokumentu tapšanas procesos, sniedzot savus atzinumus par normatīvajiem aktiem, kas tiek nosūtīti saskaņošanai ar Latvijas Pašvaldību savienību, un paužot LPSAIA viedokli darba grupās, kur top uz nozari attiecināmi normatīvie akti. Mēs cenšamies piedalīties šajos procesos, lai pēc tam pašiem nebūtu jāvadās pēc nekvalitatīviem normatīvajiem aktiem.
LPSAIA vēlas uzlabot sociālās aprūpes pakalpojumu sniegšanas kvalitāti Latvijā. Apvienība vēršas pret nereģistrētiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kuri, pārkāpjot Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 17. pantu, nav reģistrēti Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, tādējādi radot pamatotas bažas par sniegto pakalpojumu kvalitāti un atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
LPSAIA cenšas panākt, mūsuprāt, taisnīgas izmaiņas normatīvajos aktos, kas ļautu cilvēkam, kuram ir nepieciešama kopšana, pašam izlemt, kā rīkoties ar viņam likumīgi piešķirto pabalstu.
Latvijas Pašvaldību sociālās aprūpes institūciju apvienība griezusies Saeimas Sociālo un darba lietu komisijā un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā ar lūgumu veikt grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma 6. pantā, nosakot, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis nav jāmaksā par invalīdiem paredzētu transportlīdzekli, kura īpašnieks, turētājs vai valdītājs ir Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzējs. Atbrīvojums būtu jāpiemēro par vienu šim pakalpojumu sniedzējam īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli. LPSAIA savu lūgumu veikt grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma 6. pantā pamato ar to, ka pašvaldību un valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās (pavisam 122 institūcijas) dzīvo vairāk nekā seši tūkstoši invalīdu, kuriem ir jānodrošina nokļūšana ārstniecības iestādēs, pie ārstiem speciālistiem, uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisiju utt. Šādi grozījumi, pēc LPSAIA aprēķiniem, prasītu no valsts budžeta 15 000 latu. Diemžēl neesam atraduši “dzirdīgas” ausis mūsu politiķu vidū.
Tomēr galvenais uzdevums ir panākt, lai nākamajā ES plānošanas periodā, kas ilgs no 2014. līdz 2020. gadam, Labklājības ministrija paredzētu līdzekļus arī ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem infrastruktūras attīstībai. Ar infrastruktūru nav jāsaprot tikai ēku remonts, tās ir arī funkcionālās gultas, pretizgulējumu matrači, speciāli skapīši ar paceļamām virsmām. Šāds komplekts vienam cilvēkam maksā ap tūkstoti latu. Pansionātiem tādas naudas attīstībai nav.
Laikraksta redakcija atrodas Mazā Pils iela 1, Rīga LV-1050
Redakcijas e-pasta adrese: [email protected]
Lursoft laikrakstu bibliotēkā pieejami raksti no 03.01.2011 līdz 17.08.2017