Rīga 9°C, apmācies, iespējams lietus, A vējš 3m/s
Pirmdiena, 2024. gada 06. maijs 06:22
Vārda dienas: Didzis, Gaidis
Aviobiļetes ir pārāk lētas, un to cena ir jāceļ, intervijā biznesa medijam Financial Times paziņojis lielākās zemo cenu aviokompānijas izpilddirektors Maikls Olīrijs (Michael O Leary).
“Ryanair” Olīrija vadībā kļuvis par budžeta ceļojumu ēras pionieri, piedāvājot lētas aviobiļetes un padarot lidojumus pieejamus miljoniem cilvēku, vienlaikus radot spiedienu uz pilna servisa pārvadātāju peļņu un cenu politiku.
Pēc Covid-19 pandēmijas arī smagi cietusī tūrisma nozare atkal atgriežas normālās slietās, bet jaunu triecienu radījušas pieaugošās degvielas cenas un arī vides nodevu pieaugums, tāpēc Olīrijis sev raksturīgā manierē paziņojis par cenu celšanu biļetēm: “Man šķiet absurdi, ka ikreiz, kad lidoju uz Londonas Stanstedas lidostas, brauciens ar vilcienu uz Londonas centru ir dārgāks nekā lidmašīnas biļete,” teic Olīrijs.
Viņš skaidroja, ka tuvāko piecu gadu laikā pakāpeniski plāno paaugstināt lidojumu biļešu cenas no pašreizējā vidējā līmeņa 40 eiro līdz 50-60 eiro.
Atgādinām, ka “Ryanair” ir Īrijas aviokompānija, lielākā zemo cenu aviokompānija Eiropā. Tā ir arī otra lielākā aviokompānija Rīgas lidostā pēc nodrošināto galamērķu skaita. Pašlaik no Rīgas “Ryanair” nodrošina lidojumus 33 maršrutos, liecina informācija lidostas mājaslapā. Pērn “Ryanair” atklāja Rīgā arī savu bāzi ar divām lidmašīnām.
Jāpiebilst, ka pašlaik visā pasaulē, tostarp Eiropas lidostās, nevar tikt galā ar strauji pieaugošo tūristu plūsmu, tāpēc rodas haoss, jo pandēmijas laikā nozari atstājuši daudzi darbinieki un pašlaik lidostas saskaras ar hronisku darbinieku trūkumu. Vācijas lidostas nesen paziņoja, ka vēlas īstermiņā trūkstošos darbiniekus ievest no Turcijas – abas valstis jau kārtojot līgumattiecības, lai šo ieceri īstenotu, ziņo “Deutsche Welle”.